Porównanie: pozycjonowanie i Adwords

Często zastanawiają się Państwo nad wyborem między linkami sponsorowanymi, a pozycjonowaniem w wynikach naturalnych. Dziś spróbujemy ułatwić ten wybór.
2010-12-03 13:00
1 minuta czytania

Treść

  Linki sponsorowane Pozycjonowanie
model rozliczenia

opłata za każde kliknięcie

- w modelu PPC (Pay Per Click)

wiele modeli rozliczeń (najbardziej popularny to: opłata z dołu za osiągnięcie pozycji w pierwszej dziesiątce, możliwe modele to PPA, PPV i inne)
moment rozliczenia

z góry

(początek kolejnego okresu kampanii Adwords)

z dołu

(na koniec każdego miesiąca pozycjonowania na podstawie statystyk pozycji)

średni koszt pozyskania klienta wyższy niższy
koszt promocji mało popularnych fraz niski nieco wyższy
współczynnik konwersji duży w przypadku zastosowania statystyk Google Analytics duży
czas oczekiwania na efekty

1-3 dni

(czas konfiguracji i akceptacji kształtu kampanii z klientem)

minimum 4-6 tygodni

(czas zależny od trudności fraz i konkurencji zwykle ok 6 tygodni)

promocja sezonowa TAK NIE
słowa kluczowe zgodne z regulaminem Google Adwords dowolne
liczba słów kluczowych

nieograniczona

(bardzo duża)

ograniczona

(zwykle jest to do kilkudziesięciu fraz)

możliwość kształtowania tekstu reklamy pełne dostosowanie tekstu reklamowego ograniczone - częściowa możliwość wpływania poprzez parametry serwisu przez system CMS
długość tekstu reklamowego do 70 znaków do 155 znaków
ingerencja w stronę stworzenie landing page, drobne modyfikacje dodatkowe optymalizacja tytułów, adresów URL, nagłówków, stopek, treści strony głównej
geolokalizacja szeroka niewielka
zaufanie odbiorców do reklamy niskie lub średnie wysokie

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe