Porównanie: pozycjonowanie i Adwords

Porównanie: pozycjonowanie i Adwords

Często zastanawiają się Państwo nad wyborem między linkami sponsorowanymi, a pozycjonowaniem w wynikach naturalnych. Dziś spróbujemy ułatwić ten wybór.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock
  Linki sponsorowane Pozycjonowanie
model rozliczenia

opłata za każde kliknięcie

- w modelu PPC (Pay Per Click)

wiele modeli rozliczeń (najbardziej popularny to: opłata z dołu za osiągnięcie pozycji w pierwszej dziesiątce, możliwe modele to PPA, PPV i inne)
moment rozliczenia

z góry

(początek kolejnego okresu kampanii Adwords)

z dołu

(na koniec każdego miesiąca pozycjonowania na podstawie statystyk pozycji)

średni koszt pozyskania klienta wyższy niższy
koszt promocji mało popularnych fraz niski nieco wyższy
współczynnik konwersji duży w przypadku zastosowania statystyk Google Analytics duży
czas oczekiwania na efekty

1-3 dni

(czas konfiguracji i akceptacji kształtu kampanii z klientem)

minimum 4-6 tygodni

(czas zależny od trudności fraz i konkurencji zwykle ok 6 tygodni)

promocja sezonowa TAK NIE
słowa kluczowe zgodne z regulaminem Google Adwords dowolne
liczba słów kluczowych

nieograniczona

(bardzo duża)

ograniczona

(zwykle jest to do kilkudziesięciu fraz)

możliwość kształtowania tekstu reklamy pełne dostosowanie tekstu reklamowego ograniczone - częściowa możliwość wpływania poprzez parametry serwisu przez system CMS
długość tekstu reklamowego do 70 znaków do 155 znaków
ingerencja w stronę stworzenie landing page, drobne modyfikacje dodatkowe optymalizacja tytułów, adresów URL, nagłówków, stopek, treści strony głównej
geolokalizacja szeroka niewielka
zaufanie odbiorców do reklamy niskie lub średnie wysokie
Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you