Internacjonalizacja firmy a nowoczesny system CMS. Zwiększanie zasięgu globalnego biznesu

Unsplash / Lucas George Wendt

2023-11-15 15:12
5 minut czytania

Szansa

Pojawienie się i rozwój Internetu otworzyły przed przedsiębiorcami bezprecedensowe możliwości osiągnięcia globalnego zasięgu. Niezależnie od lokalizacji fizycznej firmy mogą nawiązywać kontakt z odbiorcami na całym świecie, znacznie zwiększając swój potencjał rynkowy. Stwarza to szansę dla przedsiębiorców na wykorzystanie różnorodnych rynków i segmentów klientów.

 

Wyzwanie

Choć możliwości globalnego zasięgu są ogromne, wiążą się z wyzwaniami. Przedsiębiorcy muszą radzić sobie ze złożonością działania na skalę międzynarodową. Obejmuje to zrozumienie różnorodnych preferencji rynkowych, dostosowanie się do różnych niuansów kulturowych i zapewnienie zgodności z różnymi przepisami obowiązującymi w każdym regionie.

 

Jak nowoczesny system CMS może pomóc w internacjonalizacji?

Wielojęzyczne zarządzanie treścią

Tłumaczenie treści

Nowoczesna platforma CMS zawieraj funkcje tłumaczenia treści. Przedsiębiorcy mogą tworzyć treści w wielu językach i zarządzać nimi, zapewniając dostępność swoich witryn internetowych i zasobów cyfrowych odbiorcom na całym świecie.

Przykładowo ICEberg CMS 5 posiada integrację z dwoma API tłumaczeń - najpopularniejszym - Google Translate i najlepszym - DEEPL. W zależności więc od tego czy chcesz przetłumaczyć tanio czy dobrze - masz wybór. O szybko nie musisz się martwić, bo w obu przypadkach po maksymalnie kilku sekundach od kliknięcia przycisku Przetłumacz otrzymujesz tekst przetłumaczony na jeden z co najmniej kilkudziesięciu języków. W Google Translate jest to aktualnie 125 języków, a w DEEPL ma ich do dyspozycji 32, ale liczba ta rośnie i już aktualnie obejmuje najpopularniejsze języki w Europie oraz Azji (chiński, koreański, japoński, indonezyjski). Jeśli to byłoby dla Ciebie za mało - zintegrujemy dla Ciebie inny translator 🙂

Wsparcie lokalizacji

Poza tłumaczeniem nowoczesny system CMS zapewnia narzędzia wspierające lokalizację treści, serwisu, usługi. Oznacza to dostosowanie treści i całego serwisu do niuansów kulturowych i językowych poszczególnych regionów i krajów. 

Udział w takiej lokalizacji serwisu na dany rynek powinni brać pracownicy, native speakerzy, osoby zaznajomione z kulturą danego kraju. Będzie Ci wtedy z pewnością łatwiej niż samemu poznać wszystkie niuanse kulturowe 🙂

 

Responsywny projekt zapewniający dostępność

Responsywność mobilna

Nowoczesny CMS umożliwia przedsiębiorcom tworzenie stron internetowych o responsywnym designie. Dzięki temu ich wizerunek i treści w Internecie są dostępne i atrakcyjne wizualnie na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach i tabletach powszechnie używanych na całym świecie.

ICEberg CMS 5 automatyzuje responsywność - zawiera nowoczesny szablon i układ, w oparciu, o który łatwo i szybko deweloperzy zbudują serwis responsywny. 

Standardy dostępności

Zgodność ze standardami dostępności sieci nowoczesny system CMS gwarantuje, że po witrynie mogą z łatwością poruszać się osoby o zróżnicowanych potrzebach, w tym osoby z niepełnosprawnościami, co zwiększa integrację w skali globalnej.

Dowiedz się więcej o tym, jak ICEberg CMS 5 czyni serwis internetowy dostępnym - przeczytaj artykuły na temat WCAG i ICEberg CMS 5

Możesz też zamówić wdrożenie WCAG do Twojej strony internetowej stworzonej w oparciu o dowolny system CMS - świadczymy taką usługę. Prześlij zapytanie.

Napisz do nas

Wybierz plik

 

Handel elektroniczny i transakcje międzynarodowe

Integracja walut i płatności

Przedsiębiorcy mogą wykorzystać funkcjonalności e-commerce zintegrowane z systemem CMS, aby ułatwić transakcje w wielu walutach. Ma to kluczowe znaczenie dla firm obsługujących globalną bazę klientów.

Bezpieczne transakcje

Funkcje bezpieczeństwa platform CMS przyczyniają się do wiarygodności transakcji online. Przedsiębiorcy mogą wdrożyć bezpieczne bramki płatnicze, aby wzbudzić zaufanie klientów na całym świecie.

Dostosowanie do przepisów podatkowych i prawa lokalnego

Nowoczesny CMS pomaga definiować różnorodne zasady naliczania podatków - w szczególności podatku VAT, który nawet w samej Unii Europejskiej przyjmuje różne stawki. 

 

Globalna optymalizacja SEO

  • Narzędzia SEO: Nowoczesny system CMS  jest wyposażony w narzędzia SEO. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać te narzędzia do optymalizacji swoich stron internetowych pod kątem wyszukiwarek na całym świecie. Obejmuje to używanie odpowiednich słów kluczowych w różnych językach i dostosowywanie treści do różnych trendów wyszukiwania. Nowoczesny system CMS wspiera meta znaczniki i mikro formaty związane z wielojęzycznością i wielością lokalizacji. Oznacza to m.in. automatyczne stosowanie takich znaczników jak hreflang. 
  • Kierowanie geograficzne: Nowoczesna platforma CMS obsługuje funkcje kierowania geograficznego, umożliwiające przedsiębiorcom dostosowywanie treści w oparciu o lokalizację osoby odwiedzającej witrynę. Zwiększa to przydatność treści dla użytkowników z różnych regionów. Przykładowo użytkownik wchodzący z lokalizacji w UK otrzymuje (serwowaną przez system CMS) brytyjską wersję serwisu, a użytkownik z Francji francuską. Co więcej, serwis może posiadać na każdy z rynków więcej niż jedną wersję językową - np. na rynek kanadyjski mogą to być wersje: angielska i francuska (w Kanadzie istnieją dwa języki urzędowe). Na wielu rynkach korporacje uruchamiają dwie wersje językowe ze względu na fakt, że pracują w nich i klientami są obcokrajowcy, przyjezdni z innych krajów. Często spotykane jest więc, że lokalna wersja serwisu dostępna jest w języku danego kraju oraz języku angielskim. Serwowanie odpowiedniej wersji krajowej oraz wersji językowej może dziać się w sposób zautomatyzowany i być oparte o takie sygnały jak lokalizacja użytkownika, czy język systemu. Preferencje te mogą być też zmieniane przez użytkowników i przypisywane do nich. 

 

Międzynarodowa współpraca i przepływ pracy

  • Funkcje współpracy: System CMS z funkcją współpracy ułatwiają pracę zespołową ponad granicami geograficznymi. Zespoły mogą bezproblemowo współpracować przy tworzeniu treści, aktualizacjach i strategiach marketingowych. Współpraca nad tworzeniem i publikacją treści może składać się z takich elementów i funkcji systemu jak: kooperacja, korzystanie ze wspólnych zasobów treściowych (repozytorium materiałów). 
  • Zarządzanie przepływem pracy: Przedsiębiorcy mogą ustalić przepływy pracy w systemie CMS, aby skutecznie zarządzać tworzeniem i aktualizacjami treści, zapewniając, że treść jest istotna i aktualna dla odbiorców na całym świecie.

 

Zarządzanie zgodnością

  • Zgodność z przepisami: nowoczesne platformy CMS mogą zawierać funkcje zarządzania zgodnością. Przedsiębiorcy mogą korzystać z tych funkcji, aby być na bieżąco z różnymi międzynarodowymi przepisami regulującymi ich działalność i przestrzegać ich. Przykładowo w Unii Europejskiej obowiązują przepisy w zakresie RODO oraz przepisy związane z używaniem cookies i śledzeniem użytkowników w oparciu o nie. Nowoczesny system CMS umożliwia szybkie wdrożenie i włączenie zgodności z tymi przepisami. Nie wymaga zewnętrznego oprogramowania, dodatków ani korzystania z zewnętrznych usługodawców w celu uzyskania zgodności z tymi przepisami. Przykładowo: każdy formularz w systemie CMS umożliwia dodanie pól związanych ze zgodami marketingowymi, a system CMS przechowuje zgody marketingowe. Dane osobowe są szyfrowane / haszowane, aby zminimalizować ryzyko wycieku danych. System umożliwia bezpieczne logowanie w tym politykę haseł - wymuszanie mocnych  haseł, regularną zmianę haseł, haszowanie haseł. Logowanie do CMS może być zabezpieczone 2FA, czyli autentykacją dwuskładnikową (np. sms / Google Authenticator itp.).

 

Analityka i spostrzeżenia

  • Globalna analityka odbiorców: Narzędzia analityczne w systemie CMS może zapewnić wgląd w zachowania i preferencje odbiorców na całym świecie. Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać te dane do udoskonalania swoich strategii i ofert dla różnych regionów.

Strategie sukcesu

Wrażliwość kulturowa

Zainwestuj czas w zrozumienie niuansów kulturowych rynków docelowych. Dostosuj treści i strategie marketingowe tak, aby odpowiadały różnym preferencjom kulturowym.

 

Zlokalizowany marketing

Opracuj kampanie marketingowe specyficzne dla różnych regionów. Obejmuje to używanie języka, obrazów i komunikatów specyficznych dla regionu.

 

Ciągły monitoring i dostosowanie

Regularnie monitoruj wydajność swojej obecności online na całym świecie. Bądź przygotowany na dostosowywanie strategii w oparciu o zmieniające się potrzeby i preferencje różnych odbiorców.

 


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe