Jak wybrać parametry dla produktów w sklepie internetowym? (na przykładzie katalogu wycieczek biura podróży)

[instrukcja powstała w ramach programu praktyk organizowanego przez Krakweb] Parametry produktów, najważniejsze ich cechy. Z tej instrukcji dowiesz się jak odpowiednio je dobrać parametry oraz jak dodać je dla produktów poprzez CMS...
2021-08-27 11:48
2 minuty czytania

Wybór serwisów inspiracji e-commerce

Wybierz strony internetowe, którymi się będziesz inspirować. Dla serwisu biura podróży mogą to być na przykład: https://r.pl/, https://www.wakacje.pl/, https://www.itaka.pl.

Znalezienie parametrów produktów do sklepu internetowego

Wejdź na jedną z nich i wybierz dowolny produkt z oferty.

Inspiracja - produkty

Nie wchodząc na podstronę produktu widzimy najważniejsze parametry : Nazwa, Miejsce wyjazdu oraz cenę za osobę. Będą to główne parametry produktu - wycieczki w tym wypadku.

Wejdź w szczegóły produktu klikając na niego.

Parametry

Inne parametry, które warto uwzględnić to:

Wyżywienie, Długość lotu, Udogodnienie, Liczba dni.

Kiedy już masz zapisane jakie parametry będą nam potrzebne w naszym serwisie, możemy przejść do konfiguracji w CMS.
W tym poradniku (punkt 2) znajduje się instruktaż jak poruszać się po CMS. Tutaj pokażę tylko konfigurację pól.
Podstawowa konfiguracja CMS - dodanie kategorii

Stworzenie struktury sklepu internetowego - folderów w drzewie serwisu

Stwórz strukturę oferty produktów. W moim przypadku kategorie dzielą produkty na kraje do których się wyjeżdża.

Struktura

Konfiguracja katalogu produktów ICEberg CMS

Następnie przejdź do modułu “katalog produktów” (należy go wpierw zainstalować). Będąc w module przejdź do zakładki Pokaż / Ukryj.

Katalog produktów

Zaznacz odpowiednie checkboxy: Kategorie1, Kategorie2, Kategorie3, Produkty powiązane*, Obrazki, Tagi, Cena brutto, Pole1, Pole2, Pole3, Ilość produktów, Domyślny obrazek, Waluty, Podatek VAT, Dostępność, Minimalna ilość sztuk. Klikamy “Zapisz”.

Jeśli uznasz, że któreś pole nie będzie potrzebne możesz je później odznaczyć. Jeśli uznasz, że w Twoim sklepie przydadzą się inne pola (np. producent) to je zaznacz.

* Produkty powiązane dają możliwość określenia produktów, które chcemy połączyć z danym produktem. Przykładowe zastosowanie : Biuro podróży może oferować różne warianty tego samego produkty różniące się liczbą dni wypoczynku oraz ceną za osobę. Zaznaczamy ten checkbox jeśli takie produkty będą występować w naszej ofercie.

Ustawienia katalogu produktów - nazwy pól (kategorii)

Przejdź do zakładki “ustawienia”. Wpisz nazwę pierwszej kategorii i następnych. Kliknij “Zapisz”.

Ustawienia katalogu 1

Ustawienia katalogu 2

Zarządzanie kategoriami sklepu internetowego (wartościami pola stałego “Kategoria 1”)

W zakładce “kategorie” możemy dodawać, edytować lub usuwać elementy listy rozwijanej naszej kategorii.

Zarządzanie wartościami w kategoriach

Dodawanie kategorii z poziomu karty produktu w CMSie

Dodając produkty (będąc w zakładce “lista produktów” możesz szybko dodać potrzebną kategorię, ale chcąc je edytować lub usuwać należy przejść do zakładki z poprzedniego punktu.

Dodawanie kategorii

Powiązane produkty na karcie produktu

Dodając produkty mamy także do dyspozycji (jeśli zaznaczyliśmy w zakładce Pokaż / Ukryj) zakładkę “powiązane produkty”, gdzie możemy dodać nazwę produktu, który chcemy powiązać. Jeśli nazwy produktów mamy takie same, to wpisując początek nazwy utworzy nam się lista rozwijana posortowana według ID produktów. Powiązanie z produktem powoduje zmianę w produkcie, w którym obecnie edytujemy oraz produktu, z którym powiązujemy, więc nie musimy powielać tej samej czynności na obu produktach.

Powiązane produkty


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe