Elementy sklepu internetowego

Elementy nowoczesnego sklepu internetowego na przykładzie jednej z realizacji Krakweb.

  1. Slajder. Łatwy w konfiguracji slajder będący miejscem na promocję produktów, akcji cenowych, artykułów pozwala na elastyczne promowanie ważnych dla Ciebie informacji.
  2. Kategorie promowane. Przyciski (selektory) przekierowujące na najważniejsze kategorie lub zawężające listę na stronie głównej do określonej kategorii produktów. 
  3. Widget koszyka. Widoczny w każdym miejscu strony - pozwala użytkownikowi sklepu na szybki podgląd wartości produktów w koszyku i skraca drogę do podglądu co ma w koszyku. Lista produktów może być pokazywana nie tylko po przejściu do koszyku, ale po najechaniu tylko myszką na ikonę koszyka lub po tapnięciu (naciśnięciu palcem na urządzeniu mobilnym) - bez przejścia do koszyka.
  4. Promowane produkty. Boks przedstawiający jeden lub większą liczbę promowanych produktów pozwala zwrócić uwagę użytkownika odwiedzającego stronę na produkty, na których sprzedaży szczególnie nam zależy.
  5. Ceny promocyjne. Prezentuj przekreśloną starą cenę i dużą nową cenę, żeby wzbudzić w użytkowniku chęć wyjątkowej okazji i poczucie oszczędności.
  6. Kluczowe cechy oferty. Zaprezentuj użytkownikowi najważniejsze parametry oferty i zasady kupowania w sklepie internetowym. Nawet jeżeli możliwość zwrotu określona jest ustawowo warto poinformować o nim użytkownika. W tym miejscu informujemy o darmowej dostawie (w całym sklepie lub od pewnej kwoty), wsparciu które udzielamy czy obecności płatności internetowych. Warto zwrócić uwagę nawet na oczywiste dla większości użytkowników cechy, aby we wszystkich wzbudzić poczucie bezpieczeństwa.
  7. Telefony kontaktowe. Wyróżnij w widocznym miejscu na górze strony telefony kontaktowe, żeby ułatwić kontakt w dowolnym momencie. To wzbudza zaufanie i skraca dystans. Może to być infolinia, telefon stacjonarny lub komórkowy, a najlepiej wszystkie z powyższych.
  1. Ikona promocji. Promowane produkty oznacz specjalnym symbolem. To zwróci uwagę klienta na produkty, na których sprzedaży Ci zależy. Ta metoda wzięta ze sklepów stacjonarnych skutecznie zwiększa sprzedaż promowanych produktów.
  2. Cena. Cenę uwidocznij stosując dużą, kontrastową czcionkę.
  3. Stara cena. Podaj też starą cenę (mniejszą przekreśloną), żeby zakomunikować oszczędność, której doświadczy klient kupując ten produkt.
  4. Przycisk akcji. Przycisk głównej akcji musi być kontrastowy, zwracać uwagę. Najbardziej zwracającymi uwagę i zachęcającymi do podjęcia akcji kolorami są pomarańczowy i odcienie czerwieni.
  5. Breadcrumbs. Zakomunikuj jasno lokalizację w strukturze serwisu gdzie znajduje się użytkownik poprzez umieszczenie w topie strony ścieżki (okruszków chleba - breadcrumbs). Ścieżka pozwala użytkownikowi na przeklikanie się do kategorii wyższego rzędu. Rolą breadcrumbs jest też budowanie wartości poszczególnych stron dla wyszukiwarki Google poprzez linkowanie wewnętrzne.
  6. Ilość produktów. Pozwól kupującemu przed dodaniem do koszyka określić liczbę kupowanych produktów. Dzięki temu nie będzie musiał kilkakrotnie klikać aby kupić więcej niż jeden produkt. Wzbudzi to też chęć zakupu więcej niż jednej sztuki produktu.
  7. Zdjęcia produktu. Zamieść wysokiej jakości, autorskie zdjęcia produktu, a najlepiej galerię z możliwością ich powiększenia i łatwego przewijania. Na urządzeniu mobilnym musi działać Swipe czyli przełączanie zdjęć poprzezz przesuwanie palcem.
  8. Alternatywna akcja. Określ też dodatkową akcję - najlepiej związaną z zakupem. Przykładem jest przycisk pozwalający na rozpoczęcie rozmowy telefonicznej, który ważny jest szczególnie na urządzeniach mobilnych. 
  1. Wyskakujące okienka. Konfigurowalne z poziomu panelu administracyjnego popupy zapisu na newsletter, polubienia fanpage i/lub np. formularze lead generation. Nikt nie lubi wyskakujących okienek, ale są bardzo skuteczne. Dlatego też pokazujemy je w sklepach internetowych - przy wejściu do sklepu, przy wyjściu, lub po określonym czasie braku aktywności. Zasady pokazywania się popupów można programować. W module popupów możesz też zdefiniować je samodzielnie.
  1. Blog sklepu internetowego. Żyjemy w czasach Content Marketingu. Content marketing to tworzenie wartościowych dla użytkowników Internetu treści - tekstowych, graficznych i wideo. Robią to wszyscy liczący się gracze - Allegro, Ceneo, wszystkie duże sklepy internetowe. Robią to bo jest to po prostu skuteczne. Treści - w szczeólności te tekstowe lądują wysoko w wyszukiwarce Google na frazy, których dotyczą. Dlatego musisz mieć możliwość publikacji treści w domenie sklepu za pomocą tego samego panelu który służy Ci do zarządzania sklepem. 

Krakweb Galerie 2
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe