Użytkownicy coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem internetu. Wiąże się to z wygodą, a także z ciągłym rozwojem sklepów internetowych. By internauci robili zakupy na platformach e-handlowych, muszą być one łatwe w obsłudze, intuicyjne, estetyczne i przystosowane do urządzeń mobilnych. Podsumowując - im więcej udogodnień dla kupującego tym lepiej. Jak możesz się więc domyśleć, zaprojektowanie sklepu internetowego nie jest takie łatwe. W tym artykule pokażemy Ci, jak wygląda sklep internetowy firmy SITA, przygotowany przez nas, korzystający z ICEberg CMS, oraz opiszemy jego niektóre funkcjonalności. Współpracę z Autoryzowanym Salonem Sprzedaży SITA z Krakowa rozpoczęliśmy na przełomie lat 2012 i 2013. Wtedy też stworzyliśmy pierwszą wersję sklepu z kursami językowymi. W roku 2017 odświeżyliśmy oprogramowanie sklepu internetowego i dokonaliśmy niezbędnych udoskonaleń.
E commerce: sklep internetowy z kursami
E commerce: sklep internetowy z kursami
Sklep internetowy to specyficzne miejsce w sieci.
To zupełnie inna kategoria serwisu niż: strony firmowe, portale informacyjne, serwisy miejscowości czy blogi. Platformy e-handlowe wyposażone są w funkcjonalności, które są charakterystyczne i ciężko będzie znaleźć je na stronach innego rodzaju. W tym artykule zapoznasz się z niektórymi z funkcjonalności sklepów internetowych, na podstawie sklepu internetowego firmy SITA. Na początek, chcę jednak zapoznać Cię z modułami w ICEberg CMS, których użyliśmy przy tworzeniu sklepu.
- Rozwijane menu - kilkustopniowe menu ułatwia nawigacje po stronie. Dzięki niemu potencjalny klient nie czuje się zagubiony w sklepie internetowym
- Slajder - w tym wypadku nie pełni funkcji wizerunkowej, natomiast jest nośnikiem informacji, które chcemy przekazać odwiedzającym stronę
- Boksy - w ICEberg CMS, możesz stworzyć boksy z daną treścią (np. podlinkowane zdjęcia), i za pomocą wygenerowanej zmiennej, umieszczać je w kilku miejscach naraz. W momencie podmiany treści w boksie, zostanie ona wprowadzona do wszystkich boksów z dana zmienną. Rozwiązanie to jest wygodne i pozwala administratorom strony, zaoszczędzić na czasie
- Katalog produktów - to moduł, który dedykowany jest właśnie sklepom internetowym. Dzięki nie mu można przedstawić oferowane produkty bądź usługi, za pomocą zdjęć i tekstu
- Edytor tekstowy i galerie - to połączenie pozwala na szczegółowe przedstawienie oferowanego produktu. To właśnie dzięki tym funkcjonalnościom, możesz pokazać produkt od każdej strony, a także dokładnie go opisać
- Mapa Google - poprzez zaciągnięcie informacji z Google maps do ICEberg, jesteś w stanie pokazać lokalizację sklepu stacjonarnego
- Moduł formularza - pozwala umiejscowić na stronie formularz, który ułatwi komunikacje między potencjalnym klientem a firmą, a także pozwoli pozyskać nowe kontakty marketingowe
- Mapa strony - publicznie udostępniona struktura strony, dzieki której możesz sprawdzić gdzie znajduje się jaka podstrona
- Koszyk - niezbędny moduł w każdym sklepie internetowym. Dzięki niemu klient może sprawdzić co zostało przez niego wybrane do zakupu i ile za to zapłaci.
Unikalne cechy i przewagi ICEberg CMS nad innymi systemami e-commerce i CMS:
- możliwość łatwego połączenia sklepu internetowego ze stroną firmową w jednej witrynie, pod jednym adresem
Korzyści z zastosowania ICEberg CMS, które sprawią, że zappragniesz zastosować go w Twoim sklepie:
- łatwość użytkowania
- modułowość i łatwość rozbudowy
- niższy koszt wdrożenia niż w przypadku Magento.
Sklep internetowy SITA
W galerii zaprezentowane zostały elementy oraz funkcjonalności, które składają się na komfortowe i sprawne korzystanie ze strony przez jej użytkowników. E-commerce wspierany jest przez nasz produkt ICEberg CMS. Oprócz zrzutów ekranu i ich krótkich opisów, dodajemy link do strony sklepu SITA.
Strona główna sklepu internetowego SITA



Top strony składa się z elementów takich jak:
- stały baner, pełniącego rolę logo firmy, znajdującego się w lewym górnym rogu strony, odsyłającego do strony głównej
- poziome, rozwijane menu, dzięki któremu osoba odwiedzająca stronę szybko i łatwo dostanie się do interesującej go podstrony
- charakterystyczny dla sklepów internetowych: slajdera z promocjami i ofertą;
- widget koszyka, informujący o cenie produktów, znajdujących się w koszyku oraz box z najbardziej atrakcyjną promocją
Następnie, na stronie umieściliśmy 4 boxy, które prezentują część produktów znajdujących się w ofercie sklepu, a także z prawej strony, dane teleadresowe firmy. Na samym dole strony natomiast, oprócz dodatkowego menu w stopce, które ułatwia nawigacje, umieściliśmy boxy dzieki, którym użytkownicy mogą zapisać się do newslettera czy oglądnąć film przybliżający technikę nauki języków z SITA.
Podstrona z ofertą

Najbardziej eksponowane miejsce w zakładce Sklep" zajmuje lista produktów. Dzięki widgetowi ICEberg CMS taką listę można umieścić w dowolnym miejscu sklepu internetowego. Lista produktów to miejsce, przeznaczone do prezentacji oferty. Zwykle w tym miejscu widocznych jest kilka do kilkunastu produktów - najnowszych, promowanych lub z konkretnej kategorii. Każdy z produktów opatrzony jest krótkim opisem, ceną, miniaturą zdjęcia. Produkty na liście sortować można po kolejności dodania, nazwie czy cenie. Produkty można też filtrować po tagach. Oczywiście nie wszystkie z tych opcji wykorzystywane są w każdym sklepie internetowym. Jednak dzięki liczbie dostępnych opcji można skonstuować listę produktów w Twoim sklepie internetowym w elastyczny sposób - prezentując odpowiadające branży i grupie docelowej parametry.
Podstrona produktu


Na stronie produktu oprócz informacji, które można zobaczyć na liście produktów, umieszczone są też bardziej szczegółowe dane takie jak długi opis produktu, okres gwarancji czy multimedia. Będąc na podstronie produktu klient, może dodać go do swojego koszyka, jednocześnie łatwo wybrierając ilość sztuk. Poniżej opisu i specyfikacji produktu, zlokalizowane zostały trzy przyciski akcji. Pierwszy z nich odpowiada za powrót do listy produktów, drugi za umieszczenia produktu w schowku, i trzeci odpowiadający za wydruk informacji o produkcie. Niżej znajdują się także boksy prezentujące powiązane produkty. Moduł koszyka jest przydatny użytkownikowi w momencie, gdy nie planuje dokonać transakcji w danym momencie, jednak chce zachować wybrane produkty na później. Z punktu widzenia właściciela sklepu to dodatkowa możliwość na utrzymanie kontaktu z użytkownikiem. Moduł schowka można łatwo powiązać o logowanie i rejestrację, które pozwalają zamienić zainteresowanie produktem na pozyskanie zarejestrowanego użytkownika. Innymi możliwościami rozszerzenia tego mudułu są moduły wspierające sprzedaż - takie jak np. odzyskiwanie utraconych koszyków.
Podstrona O nas - czyli więcej o firmie

W tym miejscu na stronie internetowej, dowiedzieć możesz się informacji o firmie. Oprócz tekstu, znajdziesz tu także zdjęcia certyfikatow i nagród, jakie otrzymała firma - taki zabieg wzmacnia komunikat firmy, i świadczy o jej wysokiej renomie.
Informacje o systemie




By przedstawić produkt w interesujący sposób, nie wystarczy tylko go opisać. Dlatego w podstronach z zakładki "System SITA", oprócz treści słownej, znajdziesz także filmy, wykresy, oraz widgety, dzięki którym jako użytkownik strony, możesz wysłać zapytanie do firmy. Natomiast by tekst był bardziej zrozumiały i przejrzysty, niektóre informacje zostały wypunktowane. Oprócz względów estetycznych ma to dobry wpływ na SEO.
Promocje - jak przykuć uwagę odbiorcy

By skutecznie przykuć uwagę osoby odwiedzającej stronę internetową, trzeba oprócz tekstu użyć czegoś więcej. W tym przypadku postawiliśmy na grafiki i infografiki. Treści graficzne o wiele bardziej angażują użytkowników niż tekst.

Regulamin sklepu internetowego - element obowiązkowy

Każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin. W sklepie firmy SITA regulamin został podzielony na podrozdziały. Zostały one zebrane w spisie treści na górze strony i podlinkowane do odpowiednich podrozdziałów. Ułatwia to nawigacje i zwiększa użyteczność strony dla użytkownika.
Podstrona Kontakt

Oprócz sklepu internetowego firma SITA posiada także stacjonarny salon sprzedaży, dlatego zakładka kontakt, zawiera dane teleadresowe firmy, godziny otwarcia salonu stacjonarnego, a także kontakt do konsultantów, czy też lokalizację GPS. Dodatkowo podstrona wyposażona została także w moduł formularza, który pozwala użytkownikowi szybko zadać firmie pytanie.

Dodatkowa nawigacja - mapa strony

Z racji rozmiarów sklepu internetowego SITA, udostępniona została mapa strony. Mapa strony ułatwia wyszukiwarce indeksowanie, a użytkownikowi dotarcie do dowolnej dostępnej kategorii serwisu.