Co to jest pozycjonowanie? Co to jest link sponsorowany... i inne pytania o SEO

Najczęściej zadawane pytania o SEO i odpowiedzi zaktualizowane w roku 2016.
2016-07-26 00:00
7 minut czytania

Co to jest pozycjonowanie ?

Pozycjonowanie to promocja strony internetowej mająca na celu uzyskanie pierwszej pozycji w wynikach naturalnych ("bezpłatnych", w przeciwieństwie do wyników sponsorowanych).

Pozycjonowanie pozwala zwiększyć odwiedzalność strony, dostarczając użytkowników zainteresowanych zakupem produktu lub usługi. Proces pozycjonowania opiera się na optymalizacji strony internetowej dla użytkowników i pod kątem wyszukiwarek internetowych, publikowaniu na stronie wartościowych treści (działania wewnętrzne) oraz pozyskiwaniu linków do strony (działania zewnętrzne).

Pozycjonowanie jest uważane za jedną z najskuteczniejszych metod promocji stron internetowych w Internecie.

wyniki pozycjonowania - prowadzenie kadr i płac

Zrzut z wyników wyszukiwania Google na hasło "prowadzenie kadr i płac"

Co to jest link sponsorowany?

Link sponsorowany to jeden ze sposobów promocji w wyszukiwarce Google. Jest to krótki tekst, który zawiera odnośnik do Twojej strony internetowej i składa się z nagłówka, dwuwierszowego zwykle opisu produktów lub usług i adresu strony docelowej. Link sponsorowany jest to reklama płatna za kliknięcie, kupowana od właściciela wyszukiwarki (w tym wypadku Google).

Zrzut z wyników wyszukiwania Google na hasło "hydraulik Kraków"

Jeżeli użytkownik wyszukiwarki wpisze jedną z określonych przez Ciebie fraz, wtedy wśród wyników wyszukiwania - ponad wynikami naturalnymi lub po ich prawej stronie - wyświetlony zostanie link sponsorowany Twojej firmy.

Linki sponsorowane działają na zasadzie "Cost Per Click" (CPC), co oznacza, że płacisz nie za wyświetlenie, lecz tylko za każde kliknięcie w reklamę i przejście internauty na Twoją stronę www.

Jest to skuteczne rozwiązanie w przypadku trudnych do pozycjonowania fraz. Linki sponsorowane mogą zajmować pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania ponad wynikami naturalnymi, co zwiększa szansę na kliknięcie i pozyskanie dzięki temu nowego, klienta poprzez stronę. Są jednak zawsze oznaczone jako "link sponsorowany", dlatego też wielu internautów ignoruje te wyniki jako kupione i koncentruje się na organicznych wynikach wyszukiwania. Na nie natomiast największy wpływ ma pozycjonowanie stron.

Internauci nie wiedzą z reguły, że na wyniki naturalne również można wpływać (przez pozycjonowanie), myślą więc że wyniki te są w pełni obiektywne i dają najlepsze możliwe rezultaty. Prawda jest jednak taka, że pierwsze miejsca w wynikach naturalnych są możliwe do zdobycia przez pozycjonera dla niemal każdej odpowiednio przygotowanej witryny.

Pierwsza pozycja strony w Google - jak być wysoko?

Im wyższa pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwania tym większa liczba odwiedzin serwisu. Pierwsze miejsca są najbardziej efektywne - pozwalają pozyskiwać najwięcej odwiedzających. Osoba poszukująca informacji w wyszukiwarce bardzo rzadko wychodzi poza pierwszą stronę wyników, zazwyczaj klika jedynie w pierwsze kilka stron.

Google tworząc ranking stron w wynikach wyszukiwania stosuje algorytm składający się z kilkudziesięciu czynników.

W dużym skrócie jednak sprowadzają się one do dostarczenia użytkownikowi wartości poprzez opublikowane na stronie treści, optymalizacji witryny i promocji serwisu. 

Pozycjonowanie czy bannery - co wybrać? A może reklama na Facebooku?

Pozycjonowanie to jeden z rodzajów reklamy w wyszukiwarce. Banery natomiast jest to rodzaj reklamy odsłonowej. Są to dwa całkowicie różne rodzaje promocji, trafiające do użytkowników w innych sytuacjach (inny kontekst). 

Pozycjonowanie to reklama pozwalająca na docieranie do użytkowników w trakcie procesu wyszukiwania informacji. Jeżeli użytkownicy szukają konkretnego produktu lub usługi to jest to idealny moment na promocję dla firmy usługowej lub produktowej. Reklama banerowa

Jak długo trwa pozycjonowanie?

Dobrze przeprowadzona kampania SEO to taka, która daje długotrwałe wyniki, stale rosnące pozycje na wiele fraz. Długość czasu do uzyskania pierwszych pozycji w wyszukiwarce wynika z zasad wprowadzonych przez wyszukiwarki.

Najwyższe miejsca w wyszukiwarkach zajmują strony www oferujące użytkownikom dużą wartość. Nad stronami trzeba jednak ciągle pracować, żeby utrzymać wysokie pozycje.

Wyszukiwarki nisko oceniają nowe witryny jeżeli nie są one stale wzbogacane i rozwijane. Najlepszy sposób to rozłożone w czasie zdobywanie pozycji, ponieważ wyniki zdobywane długofalowo są najtrwalsze. Szybkie wejście na pierwszą pozycję jest osiągalne, jednak w przypadku większości fraz byłoby możliwe jedynie przy zastosowaniu metod pozycjonowania niezgodnych z regułami etycznego pozycjonowania w wyszukiwarkach, co mogłoby spowodować negatywne efekty w postaci np. kar wyszukiwarki takich jak ban lub filtr, które uniemożliwiają późniejsze skuteczne pozycjonowanie strony.

Dlaczego pozycjonowanie rozliczane jest jako abonament?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to ciągły proces. Nie istnieje jednorazowy sposób zapewnienia sobie wysokich pozycji w wyszukiwarce na zawsze. Żeby być ciągle na szczycie stale badamy rynek, konkurencję i zapewniamy najnowocześniejsze, bezpieczne, zgodne ze standardami metody pozycjonowania stron naszych klientów.

Codziennie powstają nowe strony. Co miesiąc zwiększa się konkurencja w Twojej branży, co miesiąc więcej stron Twoich konkurentów inwestuje w pozycjonowanie. Aby utrzymać i stale zwiększać osiągnięte pozycje w Top 10 musimy ciągle pracować nad stroną, jej zapleczem, prowadzącymi do niej linkami, a te działania pochłaniają comiesięcznie nasz czas i nakłady finansowe.

Czy jeżeli strona uzyska 1 pozycję pozostanie na niej na zawsze?

Nie. O pozycję strony należy walczyć przez cały czas jej istnienia..., ponieważ konkurencyjne firmy robią to samo i również pozycjonują swoje strony. Pozycjonowanie na konkurencyjne, oblegane frazy to walka o pierwsze miejsce z innymi firmami SEO, która wymaga ciągłego aktualizowania wiedzy, ponoszenia przez pozycjonera stałych miesięcznych kosztów utrzymania zaplecza, pozyskiwania linków i innych czynników i technik których w pozycjonowaniu jest kilkadziesiąt.

Algorytmy wyszukiwarek zmieniają się i to co zapenwnia dziś pierwsze miejsce, jutro może być ignorowane, a przez to pozycja strony może spaść. Rolą pozycjonera jest bycie stale na bieżąco z technologiami i algorytmami wyszukiwarki Google.

Czy moja strona jest zaindeksowana w Google?

Wpisz w wyszukiwarce Google polecenie site:www.strona.pl Sprawdzisz w ten sposób liczbę zaindeksowanych podstron. Polecenie może dać różne wyniki...

...dla użycia site:www.domena.pl i site:domena.pl (bez www). Zapytanie site:domena.pl poza odpowiedziami z domeny domena.pl pokaże również wyniki wszystkich sub-domen czyli np. firma.domena.pl i galeria.domena.pl. Dlatego też sprawdź oba zapytania.

Jeżeli wyszukiwarka pokazuje brak wyników to oznacza, że strona jest niezaindeksowana (nie została jeszcze zaindeksowana lub została usunięta z wyników wyszukiwania karnie).

Co zrobić, żeby zaindeksować podstronę serwisu?

  1. Dodaj linka do podstrony do mapy strony (sitemap.xml) i zaktualizuj zgłoszenie mapy do Google dla webmasterów (www.google.com/webmasters).
  2. Dodaj odnośniki do podstrony w swoim serwisie.
  3. Dodaj linka do podstrony na innych serwisach związanych tematycznie ze stroną.

Kiedy Google zobaczy (zaindeksuje) zmiany na stronie?

Po tym jak robot Google ponownie trafi na Twoją stronę i zapisze jej nową kopię...

Może to trwać kilka godzin, dni albo tygodni. Wszystko zależy od wartości Twojej strony dla Google, ilości linków prowadzących do niej i jej konstrukcji. Najczęściej aktualizowane są wartościowe strony o prawidłowej konstrukcji (zoptymalizowane dla wyszukiwarki Google), do których pojawiają się nowe linki na innych wartościowych stronach. Portal Notatek.pl jest na przykład aktualizowany średnio co 6-10 godzin (strona główna).

Żeby robot Google częściej odwiedzał Twoją stronę internetową możesz między innymi:

  • pozyskać więcej linków do witryny
  • dodać mapę strony do Google dla webmasterów
  • aktualizować często stronę
  • aktualizować mapę strony

To tylko wybrane spośród wielu czynników wpływających na wartość strony dla Google i częstotliwość jej odwiedzania. Chcesz dowiedzieć się więcej - skorzystaj z naszych usług »

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Minimalny koszt pozycjonowania jednej frazy to kilkadziesiąt złotych miesięcznie, a minimalny budżet miesięczny kampanii na jaki podpisujemy umowy z klientami to 500zł netto.

Przed wyborem dostawcy pozycjonowania i wyborem fraz warto zainwestować w zoptymalizowany system CMS do zarządzania stroną internetową - tzw. SEO CMS - którym jest na przykład ICEportal. Dzięki SEO CMS zmniejszą Państwo koszty kampanii SEO, czyli pozycjonowania o 10-40%. Dodatkowo Krakweb.pl w przypadku zakupienia CMSa i skorzystania z oferty pozycjonowania strony rezygnuje z opłaty startowej - optymalizacyjnej.

Każdy przypadek jest inny, dlatego też każde pozycjonowanie wyceniamy indywidualnie.

Na koszt i czas pozycjonowania strony wpływa wiele czynników, m.in.: wiek domeny, ilość fraz, konkurencyjność frazy mierzona na podstawie m.in. ilości pozycjonowanych stron, trudności i czasu wejścia do pierwszej dziesiątki Google.

Jedna fraza w zależności od trudności może natomiast kosztować 100zł lub 5000zł, więc określenie miesięcznego abonamentu bez szczegółowego poznania fraz, strony internetowej i innych czynników mających wpływ na trudność wypozycjonowania frazy nie jest możliwe.

Jakie efekty daje pozycjonowanie?

Skuteczność pozycjonowania sprawdzisz dzięki statystykom wejść z wyszukiwarek (np. bezpłatnych Google Analytics), które nieodpłatnie zainstalujemy na każdej pozycjonowanej stronie.

W statystykach tych znajdą się zestawienia miesięczne i dzienne ilości wejść internautów z różnych wyszukiwarek, z poszczególnych słów kluczowych. Dzięki temu będziesz mógł /mogła dokonać oceny sensowności inwestowania w poszczególne słowa kluczowe, która będzie wynikać m.in. z ilości wejść na stronę, ilości wykonanych NOA - czyli np. sztuk zakupionych produktów, lub wypełnionych formularzy kontaktowych itp.

Jaką mam gwarancję, że dzięki pozycjonowaniu znajdę się w czołówce?

Podstawową gwarancję usług Krakweb.pl stanowi nasza wiedza i wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu serwisów w wyszukiwarkach.
Zadowolenie klientów to wynik wysokich miejsc pozycjonowanych dla nich słów. Nie boimy się zagwarantować zwrotu pobranych opłat ponieważ wiemy, że nie będzie to konieczne. W umowie na pozycjonowanie gwarantujemy osiągnięcie miejsc w pierwszej dziesiątce (TOP10 Google).

Jaki jest koszt obsługi strony internetowej?

Właściciele firm z dobrze wdrożonym systemem CMS (panelem administracyjnym do zarządzania stroną), nie muszą kiedrować pisać takich zapytań do firm czy freelancerów - wprowadzają samodzielnie teksty, zdjęcia, linki na stronie w dowolnym miejscu i  czasie (w tym przez smartfona) - aktualizują stronę - bez pomocy z zewnątrz.

Czy nie jest to wielka oszczędność czasu ? Koszt wdrożenia systemu CMS jest JEDNORAZOWY - w zamian otrzymujecie Państwo długotrwałe korzyści - poza nowoczesnym intuicyjnym oprogramowaniem nasze wsparcie, gwarancję, szkolenie i roczne aktualizacje.

Co to jest Google Page Rank?

PageRank – metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość, w skali od 0 do 10.

Page Rank to opatentowany przez Google mechanizm służący do określania "ważności" stron internetowych, opracowany przez założycieli firmy Google Larry'ego Page'a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku. Na jego wartość ma wpływ bardzo wiele czynników. Jednym z najważniejszych jest liczba i "ważność" linków jakie prowadzą do danej strony w internecie. Nazwa algorytmu pochodzi od nazwiska twórcy, czyli Larry'ego Page'a.

PageRank działa zgodnie z zasadą heurystyki - jakość tekstu jest proporcjonalna do liczby tekstów na niego się powołujących. W wypadku stron internetowych i wskaźnika Page Rank, wartość wpływającą na większy PR mają strony internetowe linkujące do danej strony.

Algorytm Google

Szczegóły właściwego algorytmu są ściśle strzeżoną tajemnicą firmy Google. Szybkość strony jest jednym z wielu elementów decydujących o ostatecznej pozycji danej strony wśród wyników wyszukiwania.

Jak długo trwa projektowanie strony www?

Czas trwania standardowego projektu składającego się z projektu graficznego (+3 projekty wstępne) z systemem CMS to 4-6 tygodni. Dokładną informację na temat daty ukończenia projektu podamy po uzyskaniu szczegółowych informacji na temat wszystkich jego elementów. Daty ukończenia wszystkich elementów projektu opisuje szczegółowo harmonogram prac.

Decydującymi czynnikami wpływającymi na zaproponowanie dłuższego czasu realizacji projektu mogą być np. napisanie specjalistycznych, rozbudowanych modułów do systemu CMS, wprowadzenie dużej ilości zawartości na stronę.

W szczególnych wypadkach dla projektów z gotowym projektem graficznym i brakiem dodatkowych funkcjonalności CMSa możliwe jest ekspresowe wykonanie strony internetowej w ciągu 1-2 tygodni czasu. Informacje na temat takich projektów udzielamy po analizie projektu na osobistym spotkaniu z klientem.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe