Blog technologiczny - BackupRecovery Man

Stronę skonstruowaliśmy jako długą, przewijaną long page. Taka forma prezentacji strony głównej ułatwia obsługę serwisu na urządzeniach mobilnych - przewijanie jest łatwiejsze od klikania w linki i przechodzenia na podstrony zawierające krótkie treści. Zdecydowaliśmy, aby na stronie głównej przedstawić każdy rodzaj treści wraz z linkiem do całości. Dzięki temu znajdziemy tam zarówno najnowsze wydarzenia, jak i artykuły, czy sekcję z filmami. Zainteresowani użytkownicy serwisu mogą przejść na podstronę klikając w link obok interesującej treści.

Jak wyróżnić wybrane treści lub poinformować o najbliższym wydarzeniu? Slajder! Umożliwia on zwrócenie uwagi użytkownika na najważniesze informacje. Automatyczne przewijanie slajdów, czas przechodzenia pomiędzy slajdami, efekty -  to tylko kilka parametrów, które można w module dostosować w celu atrakcyjnej prezentacji informacji. Dodatkową korzyści z wykorzystania slajdera na stronie głównej jest ożywienie jej - animacje przyciągają wzrok odwiedzających.

W osobnej sekcji wyświetlają się najnowsze wydarzenia związane z tematyką strony. Każde z nich przedstawia informacje takie jak data, nazwa, opis i link do rejestracji. Zaprojektowaliśmy moduł katalogu w ICEberg CMS tak, aby wyświetlały się tylko wydarzenia, które dopiero mają się odbyć. Wydarzenia starsze są automatycznie przenoszone do archiwum i wyświetlane na osobnej podstronie.

Następna sekcja to najnowsze artykuły z bloga. Wprowadziliśmy podstawową, blogową listę wpisów w postci boksa z animacjami poprawiającymi komfort przeglądania.

Więcej artykułów? Stworzyliśmy podkategorię ze wszystkimi treścami o interesującym wyglądzie. Stronicowanie, które zastosowaliśmy pozwala wyświetlać tylko określoną liczbę elementów na stronie. Dodatkową pomocą jest wyszukiwarka z funkcją podpowiadania, która pozwoli nam dotrzeć np. do konkretnego produktu.

Wchodząc na podstronę artykułu rzuca się w oczy szerokie zdjęcie, a na nim tytuł. Prezentowany jest w pierwszej kolejności tytuł, a poniżej wstęp. Dzięki temu osoby przeglądające serwis na ekranach o małej rozdzielczości mogą już bez przewijania zobaczyć kluczowe informacje.  Po prawej stronie wyświetlają się najnowsze artykuły, a tuż pod nimi wydarzenia związane z działalnością producenta. 

Jeśli artykuł zainteresuje użytkownika, może szybko przejść do podstron o podobnej tematyce lub zainteresować się webinarem bądź warsztatem z konkretnego tematu. Pod treścią znajdziemy tagi, które także ułatwiają przeglądanie serwis w poszukiwwaniu podobnych artykułów.

Odpowiednie łączenie ze sobą podobnych treści i prezentacja treści powiązanych na kilka sposobów jest w serwisie treściowym kluczowe dla uzyskania wysokich parametrów - długości czasu odwiedzin, liczby otwartych podstron. 

Kolejnym elementem na stronie głównej jest zawartość wideo. Na głównej stronie pojawia się najnowszy opublikowany film.

Ciekawe case study dotyczące produktu, czy może zwykłe pliki przedstawione w klasycznej formie? Postanowiliśmy urozmaicić tę sekcję poprzez dodanie zdjęć oraz animacji. Na stronie głównej umieściliśmy sekcję "Do pobrania", w której pojawiają się najnowsze pliki dodane do serwisu. Aby zobaczyć wszystkie dostępne materiały wystarczy nacisnąć przycisk kierujący do listy.

Chcesz, aby niektóre treści były dostępne dopiero po wypełnieniu formularza? A może tylko część dokumentów będzie wymagała zostawienia danych na stronie? Moduł Downloader w ICEberg CMS (zawartości do pobrania) łatwo i przyjemnie pozwala skonfigurować opcje pobieranych plików. Rozbudowane ustawienia pozwalają dopasować odpowiednie pola formularza, dodać okładkę, treść i załączniki. Dodatkowymi opcjami są strona sukcesu (Thank you page), czy możliwość wskazania strony po konwersji (wypełnieniu danych formularza). Mamy także możliwość wyświetlania listy zawartości. 

Specjalne treści dostępne tylko dla partnerów? Nie chcesz, aby Google je indeksowało? W tym celu zastosowaliśmy typ treści tylko dla zalogowanych. Osoba zainteresowana owymi materiałami musi się zarejestrować. Rejestracja może przybrać formę otwartej lub za potwierdzeniem. Dzięki temu administrator może mieć kontrolę nad tym, kto przegląda ukryte treści - np. dawać dostęp tylko partnerom. Można też wyłączyć rejestrację i dodawać użytkowników przez panel CMS. Dostępne są też opcje związane z zarządzaniem kontem takie jak przypominanie hasła, edycja profilu i wiele innych.

Maciej Chmielowski

Zastosowanie na stronie opcji dostępnych wyłącznie dla zalogowanych użytkowników jest doskonałym sposobem na zebranie leadów, czyli zapytań ofertowych i danych kontaktowych potencjalnych klientów. Za formularzem logowania umieszczone zostają wtedy dodatkowe, bonusowe treści, które wcześniej pozostają ukryte. Może to być  cały dział lub sekcja  widoczne dla niezalogowanych użytkowników jedynie pod postacią przycisku z nazwą działu. Jest to rozwiązanie pośrednie pomiędzy otwartym udostępnianiem treści, a całkowitym blokowaniem dostępu do nich, dawaniem dostępu tylko dla zalogowanych. Rozwiązanie to stosowaliśmy już w różnych serwisach treściowych, a w tym Marketing101. Pozwoliło nam to zebrać kilka tysięcy adresów mailowych, które to stanowiły bazę subskrybentów naszego newslettera.
Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb

Potrzebujesz podobną stronę?

Szukasz wykonawcy strony wyglądającej lub działającej podobnie? Planujesz stworzyć stronę www w tej branży? Podoba Ci się projekt graficzny, działanie strony lub panelu CMS??

Napisz do nas!

Potrzebujesz nowoczesnej strony internetowej? Rozbudowanego serwisu blogowego, katalogu produktów czy landing page? Skontaktuj się z nami!


Portfolio
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe