40% polskich firm nie istnieje w internecie

Badania przeprowadzone w ostatnich miesiącach przez GUS, jak również wcześniejsze badania Millward Brown SMG/KRC pokazują, że jedynie ok. 53-57% polskich małych i średnich przedsiębiorstw posiada własną stronę w sieci.
2010-04-10 14:00
2 minuty czytania

Eksperci oceniają wyniki badań jednoznacznie

Maciej Chmielowski - właściciel Krakweb.pl mówi: "Według mnie badania pokazują niewielkie wykorzystanie przez polskich przedsiębiorców możliwości jakie daje internet.  Liczba 57% firm w Polsce posiadających stronę internetową jest niska, ale ważna jest także jakość tych stron. Autorzy badań nie oceniali wartości  stron internetowych, co mogłoby przynieść kolejne ciekawe informacje. Część z nich to relikty poprzedniej epoki - stworzone 5-7 lat temu, niefunkcjonalne, nieużyteczne, bazujące na nieaktualnych już standardach. Tymczasem aby nadążyć za światem liderzy zmieniają swoje strony internetowe co 1-2 lata, a nawet częściej. Właściciele firm powinni sobie postawić pytanie: Czy mogę powiedzieć o mojej stronie, że jest nowoczesna, aktualna, użyteczna i funkcjonalna? Osobiście uważam, że nieznacznie zmieni sytuację na rynku nakłanianie firm do tworzenia niskiej jakości stron internetowych za pomocą generatorów stron za darmo. Potrzeba większej wiedzy - edukacji na temat sposobów promocji w internecie."

"Bardziej niepokojący wydawał się fakt, że ponad 65% badanych firm, które nie zdecydowały sie na założenie własnej witryny, nie zamierzało w ciągu najbliższego roku zmienić zdania i tej sytuacji. Jednocześnie prawie jedna trzecia firm nie reklamuje się w sieci, bo ich zdaniem jest to inwestycja niepotrzebna, droga i za bardzo skomplikowane." pisze z kolei w komentarzu Bogumiła Matuszewska z Interaktywnie.com.

Statystyki (nie) kłamią?

Tylko 57% firm zatrudniających więcej niż 10 osób posiada witrynę internetową. W przypadku firm zatrudniających więcej niż 50 pracowników jest to 79%, a firm z zatrudnieniem powyżej 250 osób jest to 88%.
 
"Ciężko mi zrozumieć nie posiadanie choćby podstawowej strony wizytówki. W końcu koszt zaistnienia w internecie jest relatywnie niski w porównaniu do pozostałych mediów oraz reklamy zewnętrznej, a przy odpowiednim doborze środków promocji w internecie nawet przy małym budżecie inwestycja w stronę internetową może zwrócić się błyskawicznie. Wiele z firm, które realizowały w naszej agencji serwis internetowy opiera promocję firmy o internet, a silną pozycję na ryn "

 

Reakcje firm na wyniki badań

W odpowiedzi na wyniki badań, Google uruchomiło projekt pod nazwą "Rewolucja internetowa", gdzie wybrane firmy otrzymają reklamę w AdWords wraz z pakietem strony internetowej i szkoleniami. Ponadto lider wśród wyszukiwarek w ofercie projektowej posiada również możliwość darmowej rejestracji domeny internetowej i dostęp do kreatora stron WWW.

I my do tego zachęcamy naszymi promocjami na usługi dla firm dopiero rozpoczynających swoje działania w internecie.

 

Zaistniej w internecie razem z Krakweb.pl!

Zacznij od stworzenia serwisu internetowego, a następnie promuj Twój serwis internetowy przez pozycjonowanie i kampanie linków sponsorowanych.

Zapytaj naszych ekspertów, a bezpłatnie doradzimy Ci jaką strategię wybrać w internecie dla Twojej firmy.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe