Strona KORPORACYJNA
Strona KORPORACYJNA Dobra strona korporacyjna... Jest jak układanka składająca się z wielu, małych elementów. Składa się z wielu różnych elemen- tów , podstron i funkcjonalności pracujących na wizerunek całości . • Strefa statyczna , informacyjna - zawiera informa - cje o marce, jej historii, zespole, kontakt. • Strefa dynamiczna - zawiera aktualności w formie social mediów, bloga, informacji prasowych, wydarzeń, ofert pracy. • Strefa ofertowa - najbardziej rozbudowana, za - wiera kompedium produktów i usług, partnerów. Elementy strony powinny tworzyć spójną całość . Przedstawienie firmy Pierwszym z celów serwisu korporacyjne- go jest przedstawienie firmy . Może to być dział “ o nas” lub inaczej nazwane miejsce na stronie, specjalnie stworzona podstrona, która zawiera najważniejsze informacje o marce . Ważne elementy: • przedstawienie firmy • zespół • misja • filmy prezentacyjne • infografiki • mapy zasięgu. Dział o nas to miejsce prezentacji marki. Historia, opinie, klienci Kolejne ważne elementy to te, które budują wiarygodność marki. Jednym z nich jest historia, przedstawiająca najważniejsze doko - nania. Prezentacja logo firmy lub infografiki informujące o opiniach to kolejne dowody na to, że marka jest warta bliższego poznania. Ważne elementy: • historia • identyfikacja marki (logo, podstawowa księga znaku, przykłady) • infografiki • testymoniale i najważniejsi klienci. Elementy strony mogą budować wiarygodność marki . Aktualności z życia firmy Poza historią i działem przedstawiającym firmę istotnym jest także przedstawienie aktualnie podejmowanych przez nią działań. Umożliwia to między innymi moduł artykułów pozwalają- cy na stworzenie treści. Ważne działy: • Aktualności - notki różnej długości łączone z innymi działami, które rozbudowują temat • Blog - artykuły bardziej obszerne, relacje, prezentacje nowych usług i produktów - rów - nież z odnośnikami do innych działów Warto pokazać bieżące projekty. Treść to za mało Same treści powinny jednak zostać uzu- pełnione - o galerie zdjęć, infografiki czy powiązania na przykład z mapą miejsc . Niektóre z nich, te bardziej wartościowe, po - winny być dostępne tylko dla subskrybentów , którzy pozostawią swoje dane. Możesz też po - zwolić na ich pobranie. Ważne elementy: • Dział multimediów - galerie, video • Powiązania między artykułami • Zawartości do pobrania • Newsletter Wykorzystaj multimedia do uzupełnienia treści. Kontakt z odbiorcami Kontakt z odbiorcami strony nawiązuje się także poprzez działania w social mediach. Aktywność tam także może stać się ele - mentem strony - oddzielnym miejscem lub jednym z elementów strony głównej. Ważne elementy: • Social media feed • Aktualny slajder prezentujący wydarzenia, akcje promocyjne • Najnowsze produkty, artykuły • Linki do social mediów • Artykuły połączone z najnowszymi aktyw - nościami np. video Pokaż swoją aktywność w social mediach. Zaproszenie do dalszego kontaktu Nawiązanie kontaktu to jednak zbyt mało. Twoja strona powinna pozwalać na napisanie do Ciebie poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na odpowiedniej podstronie lub stanowiącej jej część lub element tekstu, użycie pop-upu, lub na przykład umożliwiać zapisanie się na wydarzenie organizowane przez Twoją firmę. Pozwól użytkownikom na kontakt z Twoją firmą. Nie zapomnij o żadnej z grup Planując stworzenie strony korporacyjnej nie zapomnij o żadnej z grup odbiorców. Dla prasy przeznacz dział biuro prasowe . Stwórz zakładkę kariera dedykowaną przyszłym pracownikom. Zastanów się nad zakładką relacje inwestorskie , w której kontaktować się będziesz z inwestorami. Stronę korporacyjną odwiedzają zarówno pracownicy, inwestorzy, jak i klienci. Zadbaj o każdy z elementów Podobnie jak każdy puzzel, tak i każdy z elementów strony sam w sobie musi przyciągać uwagę. Tylko w ten sposób stworzysz miejsce, które chętnie będzie oglądać każda z grup odbiorców. Miejsce będące prawdziwą wizytówką marki w sieci . Strona korporacyjna to wizytówka Twojej marki w sieci . Kontakt Zapraszamy do kontaktu Maciej Chmielowski CEO maciek@krakweb.pl (+48) 507 59 58 59 Justyna Woszczyna creative director, graphic & web designer justyna@krakweb.pl (+48) 12 429 30 13 www.krakweb.pl