Skuteczne pozycjonowanie

kończy się... referencjami lub co najmniej pochwałami mailowymi.

Artykuł z 2011 roku, zaktualizowany 16.01.2024

2024-01-10 10:00
4 minuty czytania

Treść

My poniedziałek zaczynamy od maila z pochwałą od klienta zadowolonego z pozycjonowania: 

Dotarliśmy na 1 miejsce w Google. Super robota!!! Dzięki!!! :)

Skuteczne SEO (pozycjonowanie i optymalizacja dla wyszukiwarek)

Skuteczna optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) ma kluczowe znaczenie dla poprawy widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, przyciągnięcia większego ruchu organicznego i ostatecznie zwiększenia Twojej obecności w Internecie. 

Oto kilka kluczowych strategii skutecznego SEO

Badanie słów kluczowych

  • Zidentyfikuj odpowiednie słowa kluczowe i wyrażenia związane z Twoją firmą lub treścią.
  • Użyj narzędzi do badania słów kluczowych, aby znaleźć słowa kluczowe o dużej liczbie i niskiej konkurencji.
  • W naturalny sposób włączaj słowa kluczowe do treści, tytułów, metatagów i nagłówków.

Do analizy słów kluczowych wykorzystać możesz płatne i bezpłatne narzędzia zewnętrzne jak również nowoczesny system CMS. 

Jakość treści

  • Twórz wysokiej jakości, wartościowe i odpowiednie treści, które odpowiadają potrzebom i zainteresowaniom docelowych odbiorców.
  • Regularnie aktualizuj i dodawaj nowe treści, aby Twoja witryna była aktualna i zachęcała wyszukiwarki do częstszego jej indeksowania.

Nowoczesny system CMS taki jak Iceberg CMS 5 wspiera cię w tworzeniu treści poprzez generowanie pomysłów na treści,  generowanie konspektu artykułów,  a nawet tworzenia całych artykułów dzięki integracji ze sztuczną inteligencją. 

SEO na stronie

  • Zoptymalizuj tytuły i opisy meta za pomocą odpowiednich słów kluczowych.
  • Używaj opisowych i przyjaznych dla SEO adresów URL.
  • Dołącz tagi nagłówka (H1, H2 itp.), aby uporządkować treść.
  • Optymalizuj obrazy za pomocą opisowego tekstu alternatywnego.

System CMS wspiera cię w optymalizacji SEO onsite poprzez sugerowanie długości tytułów, opisów,  automatyzację tworzenia przyjaznych relingów i przekierowań wewnętrznych,  ułatwienie linkowania wewnętrznego,  automatyzacji generowania mapy strony i wiele innych możliwości. Sprawdź Iceberg CMS 5 

Optymalizacja mobilna

  • Upewnij się, że Twoja witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych, aby umożliwić użytkownikom korzystanie z różnych urządzeń.
  • Google korzysta z indeksowania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych, dlatego projekt dostosowany do urządzeń mobilnych ma kluczowe znaczenie dla SEO.

Brak wersji mobilnej lub niedoskonała wersja mobilna twojej strony to mocny argument za rozpoczęciem procesu redesignu serwisu internetowego. Technologie tak szybko się zmieniają że w zasadzie co kilka lat potrzebne jest aktualnie modernizacja strony internetowej, aby była ona świetnie dostosowana do urządzeń mobilnych szybka i nowoczesna.  Wybór nowoczesnego systemu CMS z automatycznymi aktualizacjami silnika oraz szablonu pomaga w zachowaniu responsywności i szybkości serwisu na lata.

Szybkość strony

  • Zoptymalizuj prędkość ładowania swojej witryny. Wolno ładujące się strony mogą negatywnie wpływać na wygodę użytkownika i rankingi wyszukiwania.
  • Kompresuj obrazy, włącz buforowanie przeglądarki i rozważ użycie sieci dostarczania treści (CDN). 

Iceberg CMS 5 jako jeden z niewielu systemów CMS automatyzuje całość procesu tworzenia Miniatur oraz kompresji do nowoczesnych formatów obrazów webp.  dzięki temu nie musisz instalować żadnych wtyczek pamiętać o generowanie dodatkowych obrazów czy przejmować się wielkością miniaturek.  System CMS automatycznie stworzy je i odświeży w przypadku jeśli zmieni się zdjęcie. 

 

Doświadczenie użytkownika (UX)

  • Stwórz przyjazną dla użytkownika i intuicyjną nawigację po stronie internetowej.
  • Zadbaj o pozytywne doświadczenia użytkowników, aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń i wydłużyć czas przebywania na stronie.
  • Google uwzględnia wskaźniki zaangażowania użytkowników w swoim algorytmie rankingowym.

 

Budowanie linków zwrotnych

  • Twórz wysokiej jakości linki zwrotne z renomowanych i odpowiednich stron internetowych.
  • Skoncentruj się na naturalnych strategiach budowania linków, takich jak zamieszczanie postów gościnnych, docieranie do wpływowych osób i tworzenie treści, które można udostępniać.

 

SEO techniczne

  • Regularnie sprawdzaj swoją witrynę pod kątem problemów technicznych, takich jak uszkodzone linki, zduplikowana treść i błędy indeksowania.
  • Utwórz i prześlij mapę witryny XML do wyszukiwarek.
  • Zaimplementuj znaczniki schematu, aby zapewnić wyszukiwarkom dodatkowy kontekst.

W tym elemencie również może wesprzeć ci nowoczesny system CMS jakim jest Iceberg CMS 5.  automatyzuje tworzenie mapy strony i znaczniki schematu oraz  wspiera użytkownika w regularnym audytowaniu jakości strony pod kątem SEO.

Pozycjonowanie lokalne

  • Jeśli masz fizyczną lokalizację -  siedzibę firmy lub oddział, zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem wyszukiwań lokalnych.
  • Utwórz i zoptymalizuj profil Google Moja Firma 
  • Zachęcaj do recenzji i ocen klientów.

Wizytówkę Google moja firma możesz zintegrować ze stroną internetową między innymi poprzez automatyczne lub półautomatyczne publikowanie na stronie opinii.  pamiętaj jednak o tym żeby zapytać wtedy o wysokie oceny i dużą liczbę recenzji.

 w pozycjonowaniu lokalnym wspierać cię będą takie funkcje CMS jak mapa oddziałów,  formularze kontaktowe do oddziałów,  wyszukiwarka najbliższych punktów z geolokalizacją oraz tworzenie zlokalizowanych treści czyli takich które odpowiadają potrzebom lokalnego rynku i są związane z poszczególnymi miejscami.

 

Analityka i monitorowanie

  • Korzystaj z narzędzi takich jak Google Analytics i Google Search Console, aby śledzić wydajność witryny, zachowania użytkowników i rankingi wyszukiwania.
  • Monitoruj zmiany w algorytmach wyszukiwania i odpowiednio dostosowuj swoją strategię.

Warto zastosować też narzędzia zewnętrzne do monitoringu widoczności serwisu w wyszukiwarce Google.  Sprawdzają się one w celu badania aktualnego statusu kampanii pozycjonowania i efektu przynoszonego przez publikację treści w serwisie oraz optymalizację.  W Krakweb parametrem, według którego śledzimy skuteczność kampanii pozycjonowania jest widoczność, czyli liczba fraz, na które strona jest pokazywana w TOP 10 wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google.

 

Integracja z mediami społecznościowymi

  • Udostępniaj swoje treści na platformach mediów społecznościowych, aby zwiększyć widoczność i zachęcić do wysyłania sygnałów społecznościowych.
  • Obecność w mediach społecznościowych może pośrednio wpływać na rankingi wyszukiwania.

Możesz więc zintegrować stronę internetową z Social mediami na dwa sposoby,  w dwóch kierunkach.  Po pierwsze treści opublikowane już w kanałach social media możesz automatycznie publikować na swojej stronie internetowej.  Element taki nazywa się social media Feed.  w Iceberg CMS 5 posiadamy gotowy moduł, który automatyzuje pobieranie treści między innymi z Facebooka i Instagrama i układania ich w ładny  strumień w postaci boksu lub podstrony.

Druga możliwością jest publikowanie treści do kanałów social media bezpośrednio z systemu CMS -  panele administracyjnego strony.  Publikując nowy artykuł lub galerię, możesz bowiem, kilkoma kliknięciami, opublikować je również na Facebooku, dzięki integracji systemu CMS z API Facebooka. 



Pamiętaj, że SEO to proces ciągły i uzyskanie znaczących wyników może zająć trochę czasu. Bądź na bieżąco z trendami w branży, dostosuj odpowiednio swoją strategię i skup się na dostarczaniu wartości swoim odbiorcom.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe