Mała świadomość marketingu internetowego w MŚP

Mała świadomość marketingu internetowego w MŚP

Kolejne badanie polskich firm pokazało, że wciąż duża część polskich małych i średnich firm nie zna korzyści z założenia strony internetowej oraz marketingu internetowego. Badanie przeprowadziła marka 1&1 zajmująca się przede wszystkim hostingiem stron internetowych.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock

Wśród firm posiadających stronę internetową świadomość potrzeby posiadania serwisu jest na znacznie wyższym poziomie: 81% z nich uważa, że posiadanie strony firmowej to obowiązujący w dzisiejszym świecie standard. 70% uważa, że dzięki stronie internetowej łatwiej im dotrzeć do do nowych klientów, a 45%, że łatwiej im utrzymać kontakt z bieżącymi klientami.

 

Z badania wynika, że firmy mające stronę widzą, że Internet przynosi korzyści takie jak zwiększenie widoczności marki (78%), dostęp do nowych klientów (71%) i wzrost znajomości firmy i jej oferty (67%).

 

Przedsiębiorcy nie posiadający strony widzą świat w nieco innych barwach. Tylko 25% z nich uważa, że posiadanie serwisu firmowego pomogłoby im rozwinąć biznes, tylko 46% uważa, że da to dostęp do nowych klientów, darmową reklamę wskazało 44%, a zwiększenie widoczności firmy w sieci 43%.

 

Badanie pokazuje niewielką świadomość możliwości jakie dają nowoczesne strony i aplikacje internetowe. Z badania można wysnuć wnioski, że mikro, mali i średni przedsiębiorcy nie znają możliwości, jak również nie porównują oferty na rynku, ani nie śledzą najnowszych technologii internetowych, przez co nie znają korzyści jakie przyniosłaby im strona internetowa.

 

Źródło: Webhosting.pl

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you