Mała świadomość marketingu internetowego w MŚP

Kolejne badanie polskich firm pokazało, że wciąż duża część polskich małych i średnich firm nie zna korzyści z założenia strony internetowej oraz marketingu internetowego. Badanie przeprowadziła marka 1&1 zajmująca się przede wszystkim hostingiem stron internetowych.
2011-03-17 13:00
1 minuta czytania

Treść

Wśród firm posiadających stronę internetową świadomość potrzeby posiadania serwisu jest na znacznie wyższym poziomie: 81% z nich uważa, że posiadanie strony firmowej to obowiązujący w dzisiejszym świecie standard. 70% uważa, że dzięki stronie internetowej łatwiej im dotrzeć do do nowych klientów, a 45%, że łatwiej im utrzymać kontakt z bieżącymi klientami.

 

Z badania wynika, że firmy mające stronę widzą, że Internet przynosi korzyści takie jak zwiększenie widoczności marki (78%), dostęp do nowych klientów (71%) i wzrost znajomości firmy i jej oferty (67%).

 

Przedsiębiorcy nie posiadający strony widzą świat w nieco innych barwach. Tylko 25% z nich uważa, że posiadanie serwisu firmowego pomogłoby im rozwinąć biznes, tylko 46% uważa, że da to dostęp do nowych klientów, darmową reklamę wskazało 44%, a zwiększenie widoczności firmy w sieci 43%.

 

Badanie pokazuje niewielką świadomość możliwości jakie dają nowoczesne strony i aplikacje internetowe. Z badania można wysnuć wnioski, że mikro, mali i średni przedsiębiorcy nie znają możliwości, jak również nie porównują oferty na rynku, ani nie śledzą najnowszych technologii internetowych, przez co nie znają korzyści jakie przyniosłaby im strona internetowa.

 

Źródło: Webhosting.pl


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe