Kto zarządza stroną internetową?

Stroną internetową dzięki nowoczesnemu systemowi zarządzania treścią może zarządzać każdy pracownik Twojej Firmy posiadający odpowiednie uprawnienia...

Unsplash / Andrew Neel

2010-01-04 13:00
3 minuty czytania

Treść

Może to być sekretarka, pracownik działu marketingu, właściciel, praktykant - jeżeli będą posiadać nadane przez głównego administratora uprawnienia. Dzięki połączeniu łatwości obsługi, szczegółowej dokumentacji oraz kontroli uprawnień dostępu do serwisu nie potrzeba specjalistycznej wiedzy, aby dokonać dowolnej zmiany na stronie, a Twoje dane są bezpieczne dzięki zaawansowanej kontroli uprawnień redaktorów.

Kto może zarządzać stroną firmową? 

Zarządzanie stroną internetową firmy wymaga wspólnego wysiłku, a konkretne role mogą się różnić w zależności od wielkości, struktury i zasobów organizacji. 

Oto przegląd kluczowych graczy zaangażowanych w zarządzanie stroną internetową

Webmaster lub administrator strony

Obowiązki webmastera / administratora strony

Webmaster lub administrator strony nadzoruje codzienne operacje, w tym aktualizacje treści, zarządzanie użytkownikami i rozwiązywanie problemów. Pomaga też w czynnościach, które wymagają większych umiejętności technicznych oraz kompetencji związanych z programowaniem, obsługą konsoli serwera, czy też zaawansowaną konfiguracją  modułów i systemów CMS

Zadania webmastera / administratora strony

Do przykładowych zadań lub webmastera / administratora strony internetowej w zakresie zarządzania nią należy:

  • monitorowanie dostępności serwisu i funkcjonalność serwisu 
  • instalacja aktualizacji
  • monitoring wydajności serwisu i serwera
  • optymalizacja wydajności serwisu i systemu CMS

Menedżer treści / specjalista ds. content marketingu

Obowiązki menedżera treści

Menedżerowie treści skupiają się na tworzeniu, organizowaniu i aktualizowaniu treści strony internetowej, aby zapewnić jej przydatność i zaangażowanie.

 

Zadania menedżera treści

Specjalistą content marketingu i manager treści wykonują w ramach zarządzania stronami internetowymi następujące czynności:

  • Tworzenie i redagowanie treści W ramach stworzonej strategii treści 
  • zarządzanie kalendarzami redakcyjnymi.

 

Programista / twórca strony / web developer

Obowiązki programisty / web developer

Programiści / twórcy strony / web developerzy stron internetowych zajmują się aspektami technicznymi, projektem i ogólnym doświadczeniem użytkownika strony internetowej.

Zadania programisty / web developera

  • kodowanie, 
  • wdrażanie nowych układów, szablonów
  • optymalizacja pod kątem wydajności 
  • zapewnianie płynnego interfejsu użytkownika.

Specjalista SEO

Obowiązki specjalisty SEO

Specjaliści SEO skupiają się na optymalizacji serwisu pod kątem wyszukiwarek w celu zwiększenia widoczności i generowania ruchu organicznego.

Zadania specjalisty SEO

Wśród czynności najczęściej wykonywanych w ramach zarządzenia stroną internetową przez specjalistów do spraw pozycjonowania spotykamy:

  • analizę słów kluczowych, 
  • optymalizacja strony, 
  • zarządzanie linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
  • analitykę i monitoring

Zespół ds. marketingu

Obowiązki zespołu działu marketingu

Zespół marketingowy wykorzystuje stronę internetową jako kluczowe narzędzie działań promocyjnych i pozyskiwania klientów.

Zadania zespołu działu marketingu

Zespół marketingu wykorzystuje  stronę internetową firmy do szeregu czynności.  Strona firmowa jest fundamentem codziennych działań i podstawowym narzędziem pracy. 

Są to między innymi:

  • prowadzenie kampanii, 
  • tworzenie stron docelowych (landing page)
  • analizowanie wskaźników wydajności strony.

Wsparcie IT lub techniczne

Obowiązki wsparcia IT / technicznego

Zespół IT dba o to, aby infrastruktura techniczna serwisu była bezpieczna, skalowalna i dobrze utrzymana.

Zadania wsparcia IT / technicznego

Wybrane zadania wsparcia IT w zakresie zarządzania stroną internetową:

  • aktualizacje zabezpieczeń 
  • obsługa problemów technicznych.

Pozostałe działy 

Pozostali interesariusze - wymienieni poniżej wykorzystują raczej treści strony internetowej niż ją współtworzą.  Ewentualnie zlecają publikacje w serwisie internetowym odpowiednim treści lub wykonanie innych czynności wyżej wymienionym specjalistom. 

 

Obsługa klienta

Obowiązki obsługi klienta

Zespoły obsługi klienta mogą kontaktować się z osobami odwiedzającymi stronę, odpowiadając na zapytania lub problemy związane ze stroną.

Zadania obsługi klienta

Zapewnienie pomocy za pośrednictwem czatu na żywo, poczty elektronicznej lub zgłoszeń do pomocy technicznej.

 

Menadżer mediów społecznościowych

Obowiązki menadżera mediów społecznościowych

Menadżerowie mediów społecznościowych integrują treść strony z platformami społecznościowymi w celu zwiększenia widoczności marki.

Zadania menadżera mediów społecznościowych

  • udostępnianie treści strony w mediach społecznościowych, A w ramach czynności w ramach systemu CMS publikowanie grafik, które będą dziękowały te strony internetowej w przypadku publikacji linku w social mediach (tzw. OG image)
  • angażowanie obserwujących 
  • analizowanie wskaźników społecznościowych.

Specjalista ds. analityki

Obowiązki specjalisty ds. analityki

Specjaliści ds. analityki skupiają się na interpretacji danych w celu zrozumienia zachowań użytkowników i pomiaru wydajności strony.

Zadania specjalisty ds. analityki

Konfigurowanie narzędzi analitycznych, generowanie raportów i dostarczanie spostrzeżeń na potrzeby optymalizacji.

Specjalista ds. prawnych i compliance

Obowiązki specjalisty ds. prawnych i compliance

Zapewnienie zgodności serwisu internetowego z przepisami prawa i standardami prywatności.

Zadania specjalisty ds. prawnych i compliance

Przeglądanie warunków świadczenia usług, polityk prywatności i zarządzanie aspektami prawnymi związanymi ze stroną.

Nowoczesny System Zarządzania Treścią

Role i obowiązki rozdzielać należy pomiędzy pracowników firmy zgodnie z ich kompetencjami  i zakresem obowiązków. 

W nowoczesnym systemie zarządzania treścią (takim jak ICEberg CMS 5) Łatwo można przyznać odpowiednie role grupom użytkowników i poszczególnym użytkownikom oraz śledzić ich aktywności, a w razie potrzeby przywrócić dane z kopii bezpieczeństwa.

Porozmawiaj o wdrożeniu nowoczesnego Systemu Zarządzania Treścią. 

Umów się na bezpłatną konsultację. 

Umów się na darmową konsultację


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe