Klient - Agencja Podział obowiązków w kampanii marketingowej, modele rozliczeń Spis treści ★Inbound marketing ★Podział kompetencji ★Podział zadań ★Content marketing ★Pozycjonowanie ★Social media ★Korzyści dla klienta ★Model rozliczania Inbound marketing Marketing przychodzący - strategia marketingowa wywodząca się z Permision Marketingu (marketing za przyzwoleniem, def. Seth Godin) mająca na celu odnalezienie przez odbiorcę przekazu reklamowego. Inbound Marketing łączy działania z zakresu m. in.: ●content marketingu, ●promocji w social media, ●oraz pozycjonowania (SEO). Więcej: http://www.hubspot.com/inbound-marketing http://www.marketing101.pl/inbound- marketing-przyszlosci Inbound marketing Content Marketing, SEO, Social Media wzajemnie się uzupełniają, czego wynikiem jest tzw. “Efekt synergii” - promocja przynosi większe efekty. Dzięki optymalizacji SEO i Social mediom treści docierają do większej liczby odbiorców. Nim zaczniemy współpracę... Pierwszy krok to uzupełnienie briefu. Żeby przygotować dla Ciebie propozycję spełniającą Twoje i nasze oczekiwania potrzebujemy informacji o: ●Twojej marce - Produkcie lub usłudze, z którą chcesz dotrzeć do grupy docelowej Szablon briefu (e-)marketingowego: https://goo.gl/OTvAQu Nim zaczniemy współpracę... potrzebujemy informacji o: ●Twojej Grupie docelowej (target i core target) ●Dotychczas prowadzonych działaniach ●Celach, które pragniesz realizować (cele muszą być określone zgodnie z zasadą SMART, czyli przede wszystkim liczbowo i czasowo) ●Twoim Budżecie ●Innych oczekiwaniach Cele, które dostarczamy Kompleksowo prowadzona przez nas kampania marketingowa może mieć na celu na przykład: ●Uzyskanie pozycji w wyszukiwarce ●Zwiększenie widoczności strony ●Wzrost ruchu na stronie ●Lead generation (pozyskiwanie zapytań ofertowych) ●Kreowanie wizerunku firmy (zasięg) Etap początkowy KLIENT - Uzupełnienie briefu, przedstawienie celu kampanii marki oraz produktu (usługi) I zdefiniowanie grupy docelowej. Etap początkowy AGENCJA - Zebranie informacji od klienta i przedstawienie proponowanego modelu współpracy oraz ramowej strategii działań. Podział kompetencji KLIENT - to specjalista w swojej dziedzinie 1.Najlepiej zna swój produkt 2.Dobrze zna swoich klientów 3.Orientuje się w nowościach branżowych Podział kompetencji AGENCJA to specjalista od marketingu 1.Posiada doświadczenie i kompetencje pozwalające na stworzenie strategii działań oraz treści komunikatów marketingowych, 2.Dysponuje narzędziami do publikacji, monitoringu i analityki 3.Jest na bieżąco z trendami i nowinkami marketingowymi Podział zadań - content marketing KLIENT ●Dostarcza treści na tematy zaproponowane przez agencję, lub ●zleca tworzenie treści, przekazując informacje o swoich usługach. Pełni nadzór merytoryczny nad treściami. Podział zadań - content marketing AGENCJA 1.Research słów kluczowych, przygotowanie propozycji tematów. Optymalizacja treści. 2.Copywriting - tworzenie tekstów specjalistycznych na stronę lub blog firmowy. Podział zadań - content marketing AGENCJA Content marketing to nie tylko teksty - to także: ●prezentacje, ●grafiki, ●infografiki, ●filmy, ●animacje dostarczane przez agencję. Podział zadań - pozycjonowanie KLIENT Przygotowanie lub nadzór merytoryczny nad tworzeniem treści Podział zadań - pozycjonowanie AGENCJA 1.Przeprowadzenie researchu słów kluczowych 2.Analiza działań konkurencji 3.Optymalizacja strony i poszczególnych treści Podział zadań - social media KLIENT 1.Dostarczanie tematów 2.Informowanie o wydarzeniach i ciekawostkach branżowych 3.Moderacja komentarzy według wskazówek agencji Podział zadań - social media AGENCJA 1.Zaproponowanie odpowiednich kanałów społecznościowych 2.Przygotowanie kalendarza publikacji oraz treści poszczególnych postów Podział zadań - social media AGENCJA 1.Przygotowanie grafik na potrzeby profilu - grafik w tle oraz profilowych 2.Tworzenie grafik dopasowanych do postów zamieszczanych na fanpage Korzyści dla klienta 1.Skuteczna kampania marketingowa przynosząca wymierne efekty 2.Pozytywny odbiór marki przez użytkowników otrzymujących wartościowe treści Model rozliczania Składowe rozliczenia za kampanię: 1.Opłata stała (flat fee / ryczałt / abonament) a.prowadzenie kampanii b.narzędzia c.stałe aktywności np. Posty Social media 2.Success fee (za osiągnięcie celów) a.uzyskane pozycje b.widoczność w wynikach wyszukiwania c.ruch w serwisie www / landing page d.leady marketingowe / sprzedażowe Maciej Chmielowski ✉ maciek@krakweb.pl ☎ (+48) 507-59-58-59 ☏ (12) 429-30-13 Agencja Interaktywna Krakweb.pl www.krakweb.pl www.marketing.krakweb.pl ul. Rzemieślnicza 20/124B Kraków STWÓRZMY RAZEM SKUTECZNĄ KAMPANIĘ