Strona krakowskiego Baru Sałatkowego "Chimera"

Dla Baru Sałatkowego „Chimera” mieszczącego się kilka kroków od Rynku Głównego w Krakowie stworzyliśmy nową, bardzo nietypową stronę.

Główne założenia projektu skupiały się wokół indywidualnej, opartej o grafiki autorstwa Kaji Wierzbowskiej-Wrońskiej kreacji, która równocześnie miała być lekka i „smakowita” w odbiorze. Tak jak dania serwowane od wielu lat z 10-metrowej lady, tak strona miała przyciągać wzrok i zachęcać do odwiedzenia restauracji.

Oprócz ciekawych wyzwań graficznych projekt ten pozwolił również na prezentację kilku nowych funkcjonalności naszego systemu ICEberg CMS 5, który umożliwił m.in. stworzenie prostego w obsłudze systemu e-mailowej rezerwacji stolików połączonego z interaktywnym planem lokalu.

 

Sprawdź jaką przemianę przeszła strona główna

Strona główna przed zmianą

Nowa strona chimera.com.pl

 

Strona główna Baru Sałatkowego miała być minimalistyczna i jak najprostsza w obsłudze. Zgodnie z wytycznymi graficznymi stworzyliśmy więc na pierwszym ekranie bardzo nietypowe, graficzne menu, które prowadzi od razu do wszystkich, głównych działów strony.

System ICEberg CMS 5 pozwolił nam na skonfigurowanie komponentów typu „tekst ze zdjęciem” tak, aby na stronie mogły pojawić się krótkie tekstowe bloki udekorowane grafikami autorstwa pani Kaji Wierzbowskiej-Wrońskiej (artystki, żony właściciela lokalu) oraz fotografiami jedzenia i wnętrz „Chimery”. 

Dzięki temu, że nasze komponenty posiadają szereg dodatkowych opcji takich jak naprzemienne umiejscowienie grafik, czy dodatkowe przyciski, mogliśmy niemal na każdej podstronie stworzyć spójną, acz różnorodną treść, która dobrze wpasowuje się w klimat i specyfikę Baru.

Nie tylko treści opisowe zostały dopasowane do projektu. Na potrzeby prezentacji bardzo specyficznej oferty Baru powstał m.in. komponent pozwalający na odwzorowanie używanej w „Chimerze” od lat instrukcji zamawiania dań.

Równie ciekawie rozwiązaliśmy problem prezentacji kart menu. Wiedząc, jak często w menu Baru Sałatkowego pojawiają się nowe, sezonowe specjały, zaproponowaliśmy najprostsze rozwiązanie: załączanie kart menu w formie plików pdf, które i tak przygotowywane są do druku dla odwiedzających restaurację.

W połączeniu z dopasowaną do graficznego stylu nowej strony interaktywną kreacją, linki do dokumentów podlegających wersjonowaniu ułatwią administratorom strony żmudną i trudną dotychczas aktualizację.

Dla ułatwienia kontaktu z klientami na stronie nie mogło zabraknąć również formularza rezerwacji stolików. Dzięki wielu różnorodnym opcjom, w jakie wyposażone są nasze formularze kontaktowe, mogliśmy stworzyć formularz powiązany z klikalnym planem Baru. Nie tylko pozwala on klientom „Chimery” na łatwe wybranie ulubionego stolika i przesłanie prośby o rezerwację na konkretny dzień i godzinę, ale również blokuje zapytania niespełniające warunków takich jak liczba gości czy rezerwacja w niepożądanym przez obsługę terminie.

Warto wspomnieć również, że formularz ten jest łatwy do przetłumaczenia na dowolną ilość języków i już na starcie umożliwia rezerwację klientom posługującym się językiem angielskim.

Już na etapie projektowym wiedzieliśmy, że jednym z wymagań jest łatwa obsługa tłumaczeń i możliwość stworzenia wielojęzycznej strony. ICEberg CMS w wersji 5 jest systemem, który znacznie upraszcza wprowadzanie tłumaczeń m.in. dzięki wbudowanemu połączeniu z Google Translate. Treści można więc przekazać do tłumacza, a następnie ręcznie wprowadzić do zakładki „Wersje językowe”. Można również niemal natychmiast, automatycznie przetłumaczyć je na dowolny język, co zastąpi długi czas oczekiwania na profesjonalne tłumaczenie, zwłaszcza w przypadku krótkich, prostych bloków tekstowych.

Na stronie nie mogło również zabraknąć wielu standardowych funkcjonalności takich jak mapki, buttony, listy zdjęć z galerii czy slajderów. Dzięki bardzo elastycznym możliwościom dopasowania funkcjonalności w systemie ICEberg CMS 5 do każdej kreacji zadbaliśmy o to, żeby nawet te części strony wyglądały ciekawie.

Jak na każdej stronie firmowej, również i na stronie restauracji nie mogło zabraknąć modułu artykułów. Moduł ten może spełniać zarówno funkcje blogowe, jak i ułatwiać publikację krótkich informacji, aktualności i ogłoszeń.

Dodatkowo na stronie pojawił się moduł Social Media Feed, automatycznie prezentujący treści z serwisów społecznościowych. Cyklicznie, codziennie aktualizująca się lista postów z serwisów Facebook czy Instagram może stanowić dodatkową dekorację i ułatwiać wstawianie na stronę najnowszych informacji.


Portfolio
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe