Case study audyt strony http://muzea.malopolska.pl ✔ Klient ✔ Cele ✔ Zespół ✔ Audyt ✔ Podsumowanie ✔ Zaufali nam ✔ Referencje Klient: Małopolski Instytut Kultury w Krakowie Audyt portalu Wirtualne Muzea Małopolski został zamówiony przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie: ●Instytucja kultury Województwa Małopolskiego, która wspiera rozwój sektora kultury w regionie. ●Data założenia: 2002 r. ●Trzy obszary działań: ○Promocja regionu przy użyciu nowych technologii ○Kadry Kultury – szkolenia, tworzenie sieci współpracy ○Badania i analizy, które służą podmiotom sektora kultury Autor: mik Krakow 2 Wirtualne Muzea Małopolski ●ponad 900 obiektów (eksponatów muzealnych), w tym ponad 600 zaprezentowanych jako obiekty 3d ●39 muzeów przedstawionych na osobnych podstronach ●liczne materiały edukacyjne 3 Wirtualne Muzea Małopolski Misja portalu: prezentacja, interpretacja i udostępnianie wybranych eksponatów z kolekcji małopolskich muzeów, przy użyciu otwartych technologii Cel portalu: zaangażowanie użytkowników do budowania osobistych relacji z dziedzictwem kulturowym i do kreacji nowych treści 4 1.Rozpoznanie problemów serwisu http://muzea.malopolska.pl 2.Stworzenie zaleceń do wykonania modernizacji portalu, która miałaby skutkować: ●zwiększeniem liczby użytkowników, ●wydłużeniem czasu przebywania użytkowników na stronie. 3.Zgodność wykonanych prac ze specyfikacją zamawiającego Cele projektu 5 ●rozwiązań portalu pod względem technologicznym (w tym architektury portalu), ●formy graficznej portalu (atrakcyjności, spójności z misją, jakości, skuteczności w przekazywaniu treści), ●użyteczności (web usability) poszczególnych komponentów (strony głównej, menu głównego i pobocznych, wyszukiwarki, karty obiektu i innych). Analiza 6 Zespół projektowy MACIEK CEO, UX / marketing __________________________ opieka ekspercka, merytoryczna ZOSIA Marketer __________________________ redakcja, korekta, formatowanie tekstu i tabel, tłumaczenia DAMIAN Customer Account Manager __________________________ odpowiedzialny za zarządzenie projektem 7 Spis treści audytu 1.Analiza rozwiązań portalu pod względem technologicznym. 2.Analiza formy graficznej portalu pod względem: ●atrakcyjności i skuteczności przekazywania treści merytorycznych, ●jakości wizualnej, ●spójności z misją portalu. 3.Analiza użyteczności (web usability) komponentów. 8 Wykorzystane narzędzia ●http://moz.com/ ●http://www.quicksprout.com/ ●https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ ●http://www.google.com/analytics/ 9 Wybrane kryteria oceny strony ●czas ładowania, otwierania strony ●wydajność aplikacji ●efektywność i optymalizacja kodu ●user experience ●responsywność ●architektura strony (spójność danych, optymalizacja połączeń wewnętrznych, wersje językowe, dostępność dla niepełnosprawnych) ●forma graficzna ●spójność z misją, czyli skuteczność przekazywania informacji ●web usability 10 Analiza użyteczności CMS 11 Wnioski z audytu -zalecenia 1.Wskazanie błędów UX oraz w kodzie strony - propozycje rozwiązań 2.Zalecenia odnośnie prędkości strony 3.Wskazówki dotyczące redukcji redundancji informacji 4.Optymalizacja pod kątem SEO 5.Sposoby na wykorzystanie potencjału social media 6.Zalecenie optymalizacji silnika strony i dobrania odpowiedniego hostingu 7.Przykłady dobrych praktyk - wskazanie najlepszych stron muzeów z Polski i ze świata 12 Projekt w liczbach 96 stron dokumentu 29 stron w załączniku 50 tematycznych podpunktów 13 3 pola analizy (technologiczne, graficzne, użyteczność) 3 autorów ponad 60 zaleceń i sugestii 14 Zaufali nam MIEJSCE NA TWOJE LOGO 15 Maciej Chmielowski ✉ mc@krakweb.pl ☎ (+48) 530 555 521 ☏ (12) 429-30-13 Agencja Interaktywna Krakweb.pl www.krakweb.pl www.marketing.krakweb.pl ul. Rzemieślnicza 20/124B Kraków Zapraszamy do współpracy ZAPYTAJ O USŁUGĘ 16