lead generation

Lead generation oznacza pozyskiwanie leadów, generowanie leadów z działań marketingowych i/lub sprzedażowych. W marketingu są to działania nakierowane na nakłanianie do realizacji przez potencjalnych klientów konkretnych akcji powiązanych z celami marketingowymi lub sprzedażowymi - np. zapytania o usługę lub produkt . Lead generation możemy wdrażać celem budowania list klientów, pozyskiwania subskrybentów newslettera lub jako pozyskania leadów sprzedażowych. Proces pozyskiwania leadów ma na celu przełożenie zainteresowania klientów na decyzje zakupowe. Wśród źródeł pozyskiwania leadów można wymienić przede wszystkim działania w sieci internetowej, rozmowy telefoniczne, eventy oraz listy zakupowe, a także ogłoszenia. Metoda pozyskiwania leadów jest determinowana przez branżę, z której pochodzi idealny dla firmy lead. Sposób generowania potencjalnego klienta będzie się różnić w zależności od danej branży. Leady mogą być pozyskiwane bezpośrednio w mediach społecznościowych (np. Facebook) za pomocąm.in. tzw. reklam lead ads . Metoda ta zyskuje ostatnio na popularności ze względu na stosunkowo niski koszt pozyskania leada, niż w przypadku korzystania z innych metod takich jak np. tradycyjna reklama odsłonowa. Koszt pozyskania leada zależy od jego jakości. Generowane leady dzielą się na trzy grupy: A, B i C lub gorący lead, zimny lead. Powyższy podział uzależniony jest od stopnia gotowości zakupowej oraz skłonności składającego zapytanie do podjęcia następnych kroków przybliżających go do zawarcia transakcji. Pozyskiwanie leadów jest często łączone z zarządzaniem leadami niezbędnymi do przeprowadzenia ich przez lejek sprzedażowy i doprowadzenia do finalizacji transakcji. Dowiedz się więcej z poniższych artykułów!

Call to action

Bez względu na to, jakie cele chcesz osiągnąć dzięki marketingowi internetowemu, nie zrobisz tego bez użycia przekonującego Call To Action. Wszystkie Twoje kampanie i treści reklamowe powinny mieć dobrze przygotowane CTA, które zachęca do...

Czytaj więcej

Lead generation

Konkurencja w branży usług jest ogromna. Nowe oferty i reklamy usług pojawiają się jak grzyby po deszczu. Kluczowe w tej sytuacji jest wyróżnienie na tle konkurencji i zwrócenie uwagi odbiorców. Zainteresowanie i zatrzymanie klienta na...

Czytaj więcej
Pixabay.com

Moduły marketingowe - ICEberg CMS

Moduły marketingowe ICEberg CMS to moduły, których zadaniem jest wsparcie Twojego działu marketingu w takich działaniach jak generowanie leadów, czy prowadzenie różnorodnych akcji marketingowych. Niemal w każdym module systemu wpletliśmy...

Czytaj więcej

Jak generować leady za pomocą ICEberg CMS.

Lead generation, czyli pozyskiwanie danych kontaktowych potencjalnych klientów, to nieodłączna część prowadzenia firmowych stron internetowych i sklepów internetowych. By móc wykorzystać stronę firmową, bloga czy sklep internetowy do...

Czytaj więcej
shutterstock.com

Generowanie leadów, pojęcie konwersji i podstawy CRO

Celem wielu stron internetowych (w szczególności serwisów firm usługowych) jest generowanie leadów. Chcesz zbudować listę mailingową? Sprzedać produkt? A może skłonić ludzi do pobrania PDF-a czy aplikacji? Jeśli tak, to musisz zadbać o...

Czytaj więcej
Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you