Mailing, czyli jak dotrzeć do klienta

Mailing, czyli jak dotrzeć do klienta

Dobrze zaprojektowana strona to połowa sukcesu w Sieci. Potrzebna jest jeszcze jej odpowiednia promocja. Od czasu pojawienia się rynku komercyjnego w Internecie, rozwiązania marketingowe uległy diametralnej zmianie - pojawiły się m.in. google AdWords, pozycjonowanie czy profile na portalach społecznościowych. Pomimo tego jeden sposób ciagle pozostaje skuteczny. Jest to mailing - jak wynika z badań autorstwa guru użyteczności w Sieci, Jakoba Nielsena.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock

SPAM, a mailing


Na przestrzeni ostatnich 10 lat liczba nowych wiadomości w skrzynce badanych przez Nielsena użytkowników wzrosła średnio o 300%. Większość stanowią wiadomości niechciane, czyli SPAM, którego internauci nie nadążają usuwać. Skoro mailing jest skuteczny, to co musisz zrobić żeby nie zostać potraktowany jako spamer?

Od strony technicznej  ważna jest forma:

  • ilość zamieszczonych linków,
  • prezentacja treści (popularne jest teraz umieszczanie wiadomości w formie prostego HTML),
  • załączniki i dodane obrazy,
  • występowanie słów kluczy takich, jak: oferta, promocja.

 

Wszystkie te czynniki mogą zwiększyć szansę złapania naszej wiadomości przez filtry antyspamowe.

 

Odbiór czytelnika


Nawet jeśli wiadomość trafi do skrzynki użytkownika, nie mamy pewność, że ją przeczyta. Aby zwiększyć to prawdopodobieństwo musimy pamiętać o kilku czynnikach.

Po pierwsze, internauta nie czyta tylko skanuje treść, jak wskazują wyniki badań Nielsena. Dlatego potrzebna jest odpowiednia forma widocznych w skrzynce części wiadomości. Pierwszy kontakt to pole nadawcy i temat wiadomości. To tu powstaje decyzja, czy w ogóle warto zajrzeć do środka. Stała forma nadawcy, najlepiej konkretnej osoby, buduje markę, natomiast temat, powinien nawiązywać do wiadomości, jednocześnie intrygując do dalszej lektury.
Skanowanie oznacza również potrzebę skupienia się na konkretnych informacjach, które powinny być wyróżnione, a najlepiej wypunktowane.

Po drugie, skanując wzrokiem strony skupiamy się przede wszystkim w lewym górnym rogu ekranu. Potem wzrok wędruje w kształcie litery F. To w tych miejscach musisz umieścić najważniejsze informacje, gdyż poziom zanurzenia przeciętnego czytelnika jest płytki. Ten termin oznacza naszą skłonność do przewijania w dół dalszej części ekranu. Dlatego cała treść maila powinna mieścić się w oknie przeglądarki.


Adresat

 

Czas wysyłania maili promocyjnych z własnej skrzynki pocztowej minął. Klient zwraca uwagę na to, do kogo skierowana jest wiadomość. Jeśli mail odbiorcy jest częścią widocznej listy bądź znajduje się w polu „ukryty”, źle świadczy to o firmie, która jest jego autorem. Treść musi być skierowana bezpośrednio do klienta, a więc widoczny powinien być tylko i wyłącznie jego adres.

W rozwiązaniu tego problemu pomagają aplikacje mailingowe, m.in. stworzony przez nas allmail.pl. – który umożliwia:

  • rozsyłanie mailingu do ponad 50.000 osób,
  • wysyłanie wersji testowych,
  • dostęp do statystyk odebranych wiadomości,
  • możliwość personalizacji wiadomości (wstawienie nazwiska lub odpowiedniej formy w zależności od płci),
  • funkcję masowego pytania odbiorcy o zgodę na wysłanie oferty (trafi ona tylko do tych, którzy się zgodzili),
  • konwertowanie szablonu do kodu HTML i na odwrót,


Tego typu aplikacje to niezbędne narzędzie udanego mailingu. Ich efektywność i skuteczność sprawiła, że obecnie nie prowadzi się bez nich tego typu kampanii.

 

email


Newsletter, czyli stały kontakt


Taka forma kontaktu z klientami wymaga od nich zgody na otrzymywanie informacji. Stworzenie możliwości subskrypcji na stronie, to świetny sposób na zebranie bazy kontaktów do stałych klientów. Dobrze jest ich docenić, np. informując o promocjach, czy nowych ofertach jeszcze przed ich publikacją w innych mediach (np. Facebooku).

Wysyłanie wiadomości przynajmniej raz w tygodniu przypomina o istnieniu firmy i buduje jej markę. Będzie to o wiele łatwiejsze i wygodniejsze, jeśli skorzystasz z przygotowanego wcześniej szablonu mailingowego.

Tę usługę, skonfigurowaną ze stroną, udostępniamy gratis dla osób zamawiąjących u nas każdy większy serwis. Dla zainteresowanych, istnieje również możliwość jej wykupienia lub dzierżawy aplikacji mailingowej allmail.pl.


Jak to wszystko zrobić?


Jeśli myślisz o reklamie przy pomocy mailingu, pracę nad nią należy zlecić specjalistom, którzy przygotują dla Ciebie odpowiedni szablon i ubiorą Twoją ofertę w chwytliwe słowa, udostępniając jednocześnie aplikacje mailingowe, które pozwolą łatwo i skutecznie dotrzeć do klientów.
W grę wchodzi też doświadczenie w tworzeniu krótkich i mocnych haseł, które wyróżnią Twoją wiadomość spośród setki innych.

Z chęcią pomożemy Ci wyprzedzić konkurencję, tworząc właśnie dla Ciebie skuteczne narzędzie do promocji za pomocą mailingu. Napisz do nas i dowiedz się więcej.

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you